י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסוכנות גדולה לציבור

הוארך מעצר בני הזוג מבני ברק שהפעילו גמ"ח תרופות

הוארך בארבעה ימים מעצר בני זוג קשישים מבני ברק שהפעילו גמ"ח תרופות. לטענתם מדובר בתרופות הומופאתיות שלא צריך בשבילם מרשם, אך השופטת שוכנעה כי השימוש שלהם "הינו מסוכן ואף יכול לגרום לנזק בלתי הפיך"

הוארך מעצר בני הזוג מבני ברק שהפעילו גמ"ח תרופות

הפשיטה על גמ"ח התרופות בבני ברק: הוארך בארבעה ימים מעצרם של בני הזוג תושבי העיר, הבעל בן 67 והאשה בת 70. השניים נעצרו אתמול (רביעי) בפשיטה של המשטרה, משרד הבריאות ורשות המיסים, על פי צו שאושר על ידי בית המשפט כבר לפני חודש בט' חשוון.

עו"ד עזריאל שאול קרבצוב שמייצג את בני הזוג, ניסה להבין במהלך הדיון איך ייתכן שהמשטרה טוענת למסוכנות, אך במשך כחודש ימים מאפשרת כביכול לבני הזוג להמשיך ולמכור חומרים שמסכנים את הציבור ולא מפסיקים את זה. במשטרה סירבו להשיב על כך.

"עצם העבירה מהווה מסוכנות גדולה לציבור. מדובר באנשים שפעלו במשך שנים מתחת לרדאר והציגו חומרים שאין להם שום הסמכה למכור" אמר החוקר יריב אשכנזי.

לטענת האשה, היא מכינה סבונים, והם קונים בבית מרקחת תרופות הומאופתיות שלא צריך בשבילם מרשם. אולם במשרד הבריאות טוענים כי בני הזוג הפעילו מעבדה פיראטית שהכינה הכנות רוקחיות ותרופתיות, הכנות של תמרוקים ללא אישור ופיקוח משרד הבריאות על בסיס חומרי גלם לא ידועים.

מדובר בבעל ואישה כבני 70. נטולי עבר פלילי. לדברי עו"ד קרבצוב, בני הזוג הינם חולים. "החשודים החלו בתור גמ"ח, הם עזרו לציבור ולפי ידיעתם לא צריך מרשמי רופא לתכשירים. להגיד שהם רמאים או לקחו דבר במרמה, לא נכון. אנשים באים אליהם בכמויות. לא מדובר בתרופות שצריכות מרשם".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים, ועו"ד הציע לשחררם בתנאים מגבילים בפיקוח ילדיהם שנכחו באולם, או לפחות להפחית את ימי המעצר.

השופטת ענת יהב אמרה כי עיון בתיק החקירה מעלה כי מדובר בפעילות ענפה, אינטנסיבית במשך שנים שיש בה משום העמדה בסכנה באופן ממשי. עוד הוסיפה, כי "הגם שיתכן שכל חומר בנפרד אינו מסוכן, הרי שהשימוש כפי שהשתמשו בו בני הזוג, הינו מסוכן ואף יכול לגרום לנזק בלתי הפיך".

בדבריה אמרה כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשודים בגין העבירות שבביצוען הוחשדו וכי מתקיימת עילה למעצרם, והאריכה את מעצרם בארבעה ימים, עד ליום שני בשעה 12:00.

תרופות הומאופתיות גמ"ח תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד