י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המערכה על שטחי C

האמצעים החדשים של צה"ל במאבק בבנייה הלא חוקית

צה"ל יפעיל אמצעים חדשים במסגרת המערכה לסכל ולמנוע את התרחבות התופעה של בנייה לא חוקית • ראש מועצת הר חברון: "אנו מגיבים ולא מנהלים ולצערי אנו קרובים לנקודת האל חזור"

האמצעים החדשים של צה"ל במאבק בבנייה הלא חוקית
הסיור בהר חברון צילום: באדיבות המצלם

אתמול (רביעי) ערך באזור סיור אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן יחד עם המח"ט, אל"מ איתמר בן חיים ובליווי ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי כדי לעמוד מקרוב אחר היקפי הבניה הבלתי חוקית של הפלסטינים באזור.

הבוקר (חמישי) בעקבות דיווח של תושב על בניה לא חוקית הגיע יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי וביצעה אכיפה כנגד מספר מבנים פלשתינים בהר חברון שנבנו בניגוד לחוק בשטח אש 918 בפאתי מדבר יהודה- שטחי C.

בשנים האחרונות מתנהלת מערכה מאורגנת ושטתית על ידי הרשות הפלשתינית במטרה לקבע עובדות בשטח, ולייצר רצף התיישבות ערבית בשטחי C בכוונה להכשיל כל כוונה ישראלית בעתיד לספח שטחים אלו בהם ההתישבות הערבית דלילה. מידי יום נבנים בשטח בתמיכת האיחוד האירופי עשרות בתים ונתפסים אלפי דונמים לחקלאות בשטחי יהודה ושמרון ע"י הפלסטינים.

בשטח ניתן לראות את התשתיות הרבות שהונחו להולכת מים וחשמל וכן כבישים ומבנים ציבוריים- בתי ספר ומסגדים שנבנו לשרת את המאחזים החדשים והלא חוקיים.

לסיור התלוו  יועצים המשפטיים, קצין ההגמ"ר איתן דנא, שי לוחי, פקח הקרקעות של הר חברון וצביקי בר חי, מנכ"ל החטיבה להתיישבות, במהלכו נפגשו עם תושבים וצפו בריכוזי הבניה הלא חוקית.

במהלך הסיור בישר האלוף לנוכחים כי בקרוב יחל צה"ל לרתום יכולות חדשות להתמודדות ברמת הסיכול והמניעה וכן נעשית עבודה משפטית מתקדמת כדי לאפשר פעולות אכיפה נחרצות יותר כאלה שימנעו את המשך התפשטות הבניה.

המועצה האזורית הר חברון מפעילה פקח קרקעות שמזהה מידי יום עשרות התחלות בניה לא חוקיות, פריצות דרכים והקמת שטחי חקלאות, הדיווחים עוברים לבדיקת המנהל האזרחי. כיום התגייסו תושבים רבים בהתנדבות למאבק ובשיתוף 'רגבים' ויחידת 'הרועים' עברו הכשרה מתאימה והם משמשמים 'עיניים' בשטח ומעבירים דיווחים רבים שחלקם מגיע להוצאת צווים ואף להריסה.

יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון: " אנו מברכים את פעולת האכיפה שביצעו הבוקר כוחות הביטחון והמנהל האזרחי להריסת מבנים שנבנו על ידי הערבים בניגוד לחוק על שטחי המדינה. ההתמודדות עם הבניה הלא חוקית ביהודה ושומרון ובהר חברון בפרט זהו האתגר המרכזי שלנו היום. מדובר בטרור מאורגן, במטרה להקים מדינה ערבית בשטחי C על ידי יצירת עובדות בשטח. המערכה כעת לרעתנו ואנו מגיבים ולא מנהלים. בכל פגישותיי עם הדרג המדיני והצבאי אנחנו דורשים את התגייסות המערכת על כל משאביה. זוהי משימה אסטרטגית ראשונה במעלה למנוע את נפילת השטח לידי הטרור, ולצערי נקודת האל חזור קרובה מתמיד."

הר חברון בנייה בלתי חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד