ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחויבות לתיקון העוול ההיסטורי

משלחת ישראל לאו"ם קיימה אירוע לציון גירוש יהודי ערב

משלחת ישראל לאו"ם קיימה אמש אירוע להעלאת סוגיית הפליטים היהודים ממדינות ערב ואיראן לסדר היום הבינלאומי. האירוע התקיים יום לאחר המושב השנתי של מליאת העצרת הכללית בסימן כ"ט בנובמבר שבו מועברות כמדי שנה מספר החלטות פרו-פלסטיניות, המדגישות את נושא הפליטים הפלסטינים אך מתעלמות מהפליטים היהודיים

משלחת ישראל לאו"ם קיימה אירוע לציון גירוש יהודי ערב
האירוע באו"ם צילום: משלחת ישראל לאו"ם

במסגרת מאמץ דיפלומטי להעלאת סוגיית הפליטים היהודים ממדינות ערב ואיראן לסדר היום הבינלאומי, קיימה אמש (רביעי) משלחת ישראל לאו"ם אירוע לציון גירושם של 850 אלף הפליטים.

באירוע, שהתקיים בשיתוף עם ארגון ג'ימנה, השתתפו שגרירים מהעולם ביניהם גם נציגים של המשלחות ממרוקו ותימן, בכירי או"ם, נציגי הקהילה היהודית ודיפלומטים נוספים. לצד שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נשאו נאומים גם שליח הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות, אילן קאר, ומיס עיראק לשעבר, שרה עידן.

האירוע התקיים יום לאחר המושב השנתי של מליאת העצרת הכללית בסימן כ"ט בנובמבר שבו מועברות כמדי שנה מספר החלטות פרו-פלסטיניות, המדגישות את נושא הפליטים הפלסטינים אך מתעלמות מהפליטים היהודיים.

השגריר דנון אמר בנאומו כי "שלילת זכויותיהם של הפליטים היהודיים היא ניסיון למחוק אותם מהנרטיב והוא עוול היסטורי ואנטישמי". השגריר הודיע כי יגיש הצעת החלטה לעצרת הכללית שתכיר בזכויותיהם של הפליטים היהודים. "אני לא רואה סיבה לגיטימית שחברות האו"ם יתנגדו להחלטה שכזו", הוסיף דנון.

אילן קאר, נציג הממשל האמריקאי התייחס להתגברות האנטישמיות בעולם ואמר כי "כדי להילחם באנטישמיות, בין אם היא באירופה או בכל מקום אחר, יש להכיר בכך שאנטי-ציונות היא אנטישמיות". הוא הוסיף כי "שנאת יהודים היא שנאת יהודים, בין אם מופנת ליהודי ברחוב, ליהודי בגולה או למדינה היהודית".

מיס עיראק לשעבר, המדברת בשבחה של ישראל בעולם, סיפרה על ביקורה בארץ ואמרה כי "רצתה ללמוד יותר על המדינה הקטנה שכל כך הרבה מדינות ערב רואות בה אויב ואיום. ביקרתי גם במוזיאון למורשת העיראקית באור יהודה והרגשתי מחוברות לקהילה העיראקית בישראל שקיבלו אותי בזרועות פתוחות ועם כל כך הרבה אהבה, למרות שארצי התייחסה אליהם בצורה לא הוגנת". היא הוסיפה כי "כאשר ראיתי שעל דרכונם יש חותמת של הממשל העיראקי שאומרת כי 'יציאה לכיוון אחד – ללא אפשרות לחזור' התביישתי לגמרי".

נתנאל מלכה, נציג ארגון ג'ימנה אמר באירוע כי "אנחנו כאן כדי לזכור את ההיסטוריה של אבותיי ושל שאר מאות אלפי היהודים שעזבו את אדמות צפון אפריקה והמזרח התיכון".

או"ם מדינות ערב דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד