י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפלונטר הפוליטי

בין פורים לרבי אלימלך: החרדים נתקלו בבעיה עם תאריך הבחירות

הבחירות השלישיות שבפתח, מציבות אתגר לא פשוט לסיעות החרדיות בכנסת. באם הכנסת תתפזר כמתוכנן יתקלו החרדים בבעיה קשה עם מועד הבחירות וגם הפתרון לדחיית המועד שנראה לכאורה כפתרון טוב, מוליד בעיה חדשה • במפלגת כחול לבן העלו יוזמה לפתרון העניין

בין פורים לרבי אלימלך: החרדים נתקלו בבעיה עם תאריך הבחירות
חרדים בפורים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשמערכת הבחירות כבר מעבר לפינה והפעם באופן חריג ולראשונה בתולדות המדינה ההליכה לבחירות תוכרע על ידי חוק יסוד הכנסת ולא על ידי חוק פיזור הכנסת - תאריך הבחירות מעורר קושי בסיעות החרדיות.

בסיעות החרדיות ניצבים מול בעיה קשה, כיוון שאם הכנסת תתפזר ביום רביעי הבא, תאריך הבחירות יהיה ביום השלישי בסוף ה-90 יום לפיזור הכנסת שיוצא ביום הפורים וקיים חשש כבד במפלגות החרדיות שהמצביעים לא יגיעו לקלפיות.

כדי לדחות את הבחירות, ניתן לערוך הצבעה בכנסת ולדחות את הבחירות בשבוע אחד לתאריך כ"א באדר אך אז מתעוררת בעיה אחרת שעשרות חרדים נוסעים לפולין אל קברו של רבי אלימלך מליזענסק.

בשבוע האחרון החלו ליזום מהלך בכחול לבן וגם שוחחו על כך עם חברי הכנסת מהסיעות החרדיות בכדי לתקן את חוק היסוד ולהקדים את הבחירות לראש חודש אדר, אלא שלצורך כך צריך להעביר את החוק בשלוש קריאות קודם פיזור הכנסת ובנתיים הוא כלל לא עלה לדיון.

ביממה האחרונה החלו בסיעות החרדיות ליזום מהלך של דחיית הבחירות בשבועיים מהתאריך הרשמי, כך שמועדן יהיה בכ"ח אדר כשבסיעות החרדיות ינצלו את יצאת תלמידי הישיבות לבין הזמנים.

בחירות פורים ליזענסק אלימלך מליז'ענסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד