י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מינוי מ"מ לשי ניצן

השר אוחנה הודיע: סיימתי לראיין, שניים סרבו

לאחר שבראשית השבוע הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי התחיל לחפש ממלא מקום לשי ניצן שיפרוש בעוד כשבוע וחצי מתפקיד פרקליט המדינה ולאחר שמנדלבליט ביקר את המהלך, השר מעדכן כי הערב כי סיים לראיין את המועמדים ויקבל החלטה בשבוע הבא. שניים מהמועמדים סרבו להתמנות

השר אוחנה הודיע: סיימתי לראיין, שניים סרבו
אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה סיים לראיין את המועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, במקומו של שי ניצן, שצפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים.

בפוסט שהעלה הערב (חמישי) לדף הפייסבוק שלו, כתב השר אוחנה: "סיימתי לראיין את המועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. המשנה ליועמ"ש רז נזרי הודיע לי, כפי שראיתי שכבר פורסם, כי איננו מעוניין בתפקיד".

"היום במהלך פגישתנו הודיעה לי פרקליטת מחוז תל אביב אושרה גז-איזנשטיין כי הן מסיבות מקצועיות והן מסיבות אישיות איננה יכולה למלא את התפקיד בעת הזו. הודיתי לאושרה על כנותה".

השר עדכן כי "נותרתי עם שלושה מועמדים".

לדבריו, "כולם מוכשרים ומקצועיים. כולם בעלי ותק דומה בפרקליטות. כולם מנוסים מאוד, הרבה יותר מאנשים שמילאו את תפקיד פרקליט המדינה בעבר, הגם שמדובר במילוי מקום לתקופה מוגבלת. אקח את סוף השבוע לחשוב על כל ההיבטים".

"בשבוע הבא איוועץ בנציב שירות המדינה וביועץ המשפטי לממשלה ואני מעריך שבסמוך לאחר מכן, עם או בלי פגישה נוספת עם המועמדים – אקבל את החלטתי, שבכל מקרה – קלה היא לא תהיה".

כזכור, עימות נרשם בין אוחנה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט סביב מינוי מ"מ לפרקליט המדינה שי ניצן שיעזוב בעוד כשבוע וחצי, ומנדלבליט פרסם בראשית השבוע הודעת תגובה לכוונתו של שר המשפטים בממשלת מעבר למנות ממלא מקום זמני לתפקיד וכתב, "במצב הפוליטי הקיים, אין לדעת מה יהיה משך התקופה שבה ישמש ממלא המקום בתפקידו, ואין לשלול את האפשרות כי מדובר יהיה בחודשים ארוכים. מכלול המאפיינים המפורטים של תפקיד פרקליט המדינה, וההיבטים שעליהם הוא מופקד בתחום אכיפת החוק, מחייבים - במיוחד בנסיבות הייחודיות והחריגות הקיימות בעת הזו - כי ההשפעה הפוליטית על מינוי ממלא המקום תהא מצומצמת ותחומה ככל הניתן. זאת, באופן שיבטיח את עצמאותו של ממלא המקום, את אי-תלותו בגורם הממנה ואת אמון הציבור בטוהר השיקולים העומדים בבסיס המינוי".

לדבריו, "בהיעדר ועדה מעין זו בקשר למינויו של ממלא מקום, קיימת חובה משפטית לכונן מנגנון חלופי, גם אם מצומצם יותר, שישמש לאותה מטרה. לכל הפחות, נדרש כי המועמד שיישקל למינוי לתפקיד יהיה מקרב עובדי הפרקליטות הבכירים ביותר, כך שמי שימלא את התפקיד יהיה בעל הניסיון והכישורים המתאימים לתפקיד זה, וכי טרם הפעלת סמכות המינוי, יקיים שר המשפטים היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה, אשר משמש כתובע הכללי העומד בראש מערכת אכיפת החוק. בנסיבות העניין, ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בסוגיות דומות, משקלה של עמדת היועץ המשפטי לממשלה בקשר למי שימלא את מקומו של פרקליט המדינה יהיה רב ומשמעותי, וניתן יהיה לסטות ממנה רק בהתקיים טעם מהותי בעל משקל מיוחד".

מנדלבליט אף הוסיף וציין מועמד מועדף עליו, את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר וכתב, "זאת, בשים לב לוותק הרב של עו"ד למברגר, לתפקידיו הקודמים ולתפקידו הבכיר הנוכחי, לניסיונו העשיר וליכולותיו הגבוהות".

 

 

אמיר אוחנה שי ניצן אביחי מנדלבליט פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד