י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שבוע לבחירות הגורליות

ראש הממשלה הבריטי חגר סינר ומכר לחרדים סופגניות • צפו

שבוע לפני שאולי ייבחר שוב וימשיך להנהיג את בריטניה, ראש הממשלה המכהן הגיע הבוקר לשכונה החרדית בלונדון, הסתובב בשווקים החרדים ואף חגר סינר והחל בספונטניות למכור למאות חרדים, סופגניות טריות כשרות למהדרין • בוריס ג'ונסון צייץ בטוויטר: "תודה לכל מי שעצר במקום"

ראש הממשלה הבריטי חגר סינר ומכר לחרדים סופגניות • צפו
בוריס ג'ונסון מבקר בגולדרס גרין צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר היום (שישי) בשכונה היהודית החרדית גולדרס גרין, שבוע לפני הבחירות הגורליות שיקבעו את עתידה של בריטניה. לפני שבועיים ביקרה רה"מ לשעבר תרזה מיי בשכונה.

ג'ונסון נמצא במירוץ מול יו"ר מפלגת 'הלייבור' ג'רמי קורבין, חבר וידיד של חמאס וחיזבאללה, וכינה אותם במספר הזדמנויות, "אחים". החרדים בבריטניה חוששים מאד מהבחירות, ועובדים קשה מאד להביא את כל הקהילות היהודיות בבריטניה להצביע בבחירות הקרובות שיתקיימו עוד שבוע בדיוק.

ראש הממשלה ג׳ונסון הגיע למכור סופגניות לתושבים החרדים בשכונת גולדס גרין, זאת במטרה להשקיע בקול היהודי. הוא נצפה בין הייתר ב'כשר קינגדום', וב'מאפיית גרודז'ינסקי'.

בוריס ג'ונסון צייץ בחשבון הטוויטר שלו על הביקור וכתב. "הבוקר הכנתי כמה סופגניות של "בואו נעשה את הברקזיט" במאפייה נהדרת בגולדרס גרין, צפון לונדון, תודה לך מאפיית גרודז'ינסקי ולכל מי שעצר במקום לומר שלום."

אתמול הזהיר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי האיום שמציבה ממשלה בהנהגת ג'רמי קורבין ממפלגת הלייבור, הוא "אמיתי מאוד" - ואמר שהוא "פועל בשטח" בכדי להבטיח רוב מכריע עבור המפלגה השמרנית בבחירות הכלליות בשבוע הבא.

בראיון לאתר "ג'ואיש כרוניקל" מיד לאחר הפגישה עם מנהיגי העולם בפסגת נאט"ו השבוע בלונדון, אמר ג'ונסון כי מנהיג מפלגת העבודה טען שהוא נקט בצעדים מכריעים כדי להתמודד עם משבר האנטישמיות במפלגתו.

ג'ונסון יצא נגד ההתקפות שחוו חברים יהודים במפלגת העבודה הבריטית, "ברור שכשאנשים כמו לוסיאנה ברגר (חברת מפלגה) מחויבים לעזוב את מפלגת העבודה, או כשאנשים כמו לואיז אלמן (חבר מפלגה) החליטו לעזוב, כשקראתי את דבריהם של אנשים טובים מאוד כמו ג'ון מאן ואחרים, ברור שיש מחלה במפלגת העבודה בראשותו של מר קורבין".

"אנו נותנים לא מעט כסף למרכז הלאומי לזיכרון של השואה, שלדעתי דבר נהדר, חשוב מאוד לעורר את הזיכרון הקולקטיבי, את האימה ממה שקרה, ולוודא שהוא לא יקרה שוב."

"אנו עוזרים ל- CST (ארגון שמירה יהודי), ועשינו כך הרבה זמן". ג'ונסון הדגיש את מענק הביטחון לארגון השמירה היהודי, ולעוד הוצאות אבטחה שונות שממשלתו נתנה, בסך 65.2 מיליון פאונד.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו כי יש צורך בצעדים כאלה כדי להגן על הקהילה היהודית הבריטית מפני פגיעה בימינו.

"אתה יודע מה אני באמת חושב על זה?", אמר ג'ונסון למראיין. "אני לא מאמין שבשנת 2019 אתה ואני מנהלים את השיחה הזו - שזה באמת מה שיצא ממפלגת העבודה."

בוריס ג'ונסון הביע דאגה על ההשפעה של ספרי לימוד המטיפים ל"הסתה ושנאה נגד העם היהודי" שהופצו בבתי הספר הפלסטיניים. הוא הוסיף. "אנו מודאגים מאוד מתוכנית הלימודים החדשה של הרשות הפלסטינית".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סופגניות גולדרס גרין בחירות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד