ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות ההסעות השבת

גדולי ישראל: "אשמים אנחנו, איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים"

גם השבת צפויים מאות יהודים חילוניים לחלל את השבת בראש חוצות באמצעות תחבורה ציבורית, שהחלה לפעול בערי גוש דן, בעקבות כך מורים גדולי ישראל לרבני הקהילות לעורר את הציבור להתחזק בשמירת השבת ולהעמיק בהלכותיה • "עלינו לידע כי אשמים אנחנו ועלינו להוסיף חיזוק בשמירת שב"ק" 

גדולי ישראל: "אשמים אנחנו, איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים"
הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

גדולי ישראל בקריאה לרבני הקהילות לעורר במהלך השבת על מגיפת חילולי השבת: "אשמים אנחנו, איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים".

בקריאתם עוררו הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין כי "אשמים אנחנו" על שלא נזהרים כראוי בשמירת השבת ועל כן באה עלינו הצרה הזאת. הגר"מ שטרנבוך קרא אף הוא לרבני הקהילות לעורר כי איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים בעת כזאת.

שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין במכתב מיוחד לרבני הקהילות בארץ הקודש לעורר בכוח השפעתם את הציבור להתחזק בשמירת השבת ובלימוד הלכות שבת.

במכתבם אשר מתפרסם היום (שישי) נכתב: "לכבוד רבני הקהילות בארה"ק, כאשר לדאבוננו נמשכים חילולי השבת בפרהסיה כאן בארה"ק ר"ל, עלינו לידע כי אשמים אנחנו ועלינו להוסיף חיזוק בשמירת שב"ק".

"לכן הננו בקריאה לכל הרבנים אשר בכוח השפעתם יעוררו את הציבור כל א' וא' במקומו בשבת זו פר' ויצא קודם תפילת ערבית, או במשך השבת להתחזק בלימוד הלכות שבת שהוא דבר נחוץ מאוד ועי"ז נזכה לשמור את השבת כהלכתה בכל פרטיה ודקדוקיה ולב יודע מרת נפשו לתקן את הדברים הצריכים תיקון אצלו בשמירת השבת בקדושתה, ויהי רצון שנזכה שיקויים בנו עם מקדשי שביעי כולם ישבעו ויתענגו מטובך".

על הקריאה חתמו כאמור גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

במקביל עורר גם זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך ב'מאמרו השבועי' כי על הרבנים לעורר את הציבור כי חילול שבת בערי החופשיים אינו נוגע רק לחופשיים, אלא הוא עקירת אות ברית שבינינו לבין הקב"ה, ואיננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים בראותנו כבלע את הקודש.

בדבריו קרא הגר"מ שטרנבוך: "בערי ארץ הקודש ובחוץ לארץ ידרשו הרבנים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות בגודל קדושת השבת וחובת שמירתה, ויסבירו שבזה שמחללים ומבטלים את השבת בארץ הקודש אנו ח"ו בסכנה גדולה, וכבר באנו בברית ובהתחייבות לקב"ה שעם ישראל ישמרו את שבת קודש ולא יחללוה, ואם אנחנו לא נשמור את בריתו של הקב"ה, אז ח"ו הקב"ה גם לא ישמור בריתו עמנו ויסלק שמירתו מאתנו".

קריאתם של גדולי ישראל עוררה הדים רבים ומהווה שלב נוסף במאבק המתמשך למען קדושת השבת.

חילול שבת תחבורה ציבורית בשבת הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין הגר''מ שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד