י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נתניהו וגנץ צמודים

4 ימים לבחירות: סקר חדש לא מבשר טובות

סקר שמתפרסם היום לא מבשר טובות למי שציפה כי תבוא מערכת הבחירות השלישית ותכריע בין ימין לשמאל. על פי הסקר אין שינוי במפת הגושים | ההתאמה לראשות הממשלה בן נתניהו לגנץ מצטמצמת | וגם, מפלגה בראשות פרץ וסמוטריץ' נעלמת

4 ימים לבחירות: סקר חדש לא מבשר טובות
חרדי בקלפי צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד ארבעה ימים, באם לא יקרה חיבור דרמטי של הרגע האחרון - מה שכנראה לא יקרה, תתפזר הכנסת ה-22 ויוכרז תאריך לבחירות לכנסת ה-23.

מסקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' עבור 'ערוץ 12' והתפרסם במהלך השבת, נראה כי אין שינוי של ממש במפת הגושים, מה שלכאורה יצריך יציאה לבחירות בפעם הרביעית או פתרון מוסכם אחר.

מסקר המנדטים עולה, כי המפלגות הגדולות שומרות על כוחן ללא שינוי של ממש, כאשר 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ נשארת המפלגה הגדולה ביותר ואילו הבחירות היו נערכות היום הייתה מקבלת 34 מנדטים, כש'הליכוד' מיד אחריה עם 33 מושבים בכנסת.

הרשימה הערבית המשותפת שומרת גם היא על כוחה ומקבלת 12 מנדטים, כמו גם 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן שמקבלת 8 מנדטים.

החרדים שומרים על כוחם כגוש ומקבלים 16 מנדטים, כשהשינוי הוא בחלוקה. ש"ס מקבלת 8 מנדטים - מנדט פחות מהבחירות האחרונות, ו'יהדות התורה' מקבלת 8 מנדטים אף היא, עלייה של מנדט מהבחירות לכנסת ה-22.

רשימת 'הימין החדש' מקבלת ששה מנדטים, 'העבודה' חמשה מנדטים, ו'המחנה הדמוקרטי' מקבלת חמשה מנדטים אף היא.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין מקבל 55 מנדטים, גוש השמאל - ערבים מקבל 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים מקבל 8 מנדטים בלבד.

נתון דרמטי גם בסקר זה כמו ברוב הסקרים שפורסמנו בשבועיים האחרונים, מפלגת 'הבית היהודי - האיחוד הלאומי' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת קצת יותר מ-2%, אחריה 'עוצמה יהודית' עם 1.9%.

המשיבים נשאלו גם כן, מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, על פי התוצאה הפער הצטמצם משמעותית. 39 אחוזים השיבו כי בנימין נתניהו מתאים יותר, לעומת 37% הסבורים שבני גנץ.

 

סקר מנדטים בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד