ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
100 שעות לכניסה לבחירות

ברירת מחדל > נתניהו מציע בחירה ישירה כפתרון "שהעם יחליט"

בניסיון נוסף למנוע בחירות מיותרות, ראש הממשלה קורא הערב ל'כחול לבן' להסכים לחקיקת בזק של בחירות ישירות לראשות הממשלה ובכך לפתור את הפלונטר הפוליטי | "אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת" | כחול לבן מתנגדת | ומי הראשון שתומך

ברירת מחדל > נתניהו מציע בחירה ישירה כפתרון "שהעם יחליט"
בנימין נתניהו במעונו צילום: צילום מסך

ארבעה ימים בלבד קודם שהכנסת תתפזר ושלא נראה כי יש פתרון להקמת ממשלת באופק - ראש הממשלה מציע לקדם בהליך בזק שינוי חקיקה לבחירה ישירה לראשות הממשלה בכדי למנוע את הבחירות.

"בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות. עידכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה"ב ומדינות ערב", אמר הערב ראש הממשלה בהודעה מצולמת.

נתניהו האשים את 'כחול לבן' וטען, "בכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. זה עדיין לא מאוחר מדיי. אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת - לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני".

לדברי נתניהו, "בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת".

באם ירצו לתקן את ההליך שב'כחול לבן' מתנגדים לו, יאלצו בליכוד לקבל את תמיכת 'ישראל ביתנו' או 'המחנה הדמוקרטי ו'העבודה' ולחוקק זאת בשלוש קריאות בתוך 100 השעות שנותרו עד שניכנס אוטומטית על פי חוק לבחירות חדשות לכנסת ה-23.

הראשון לתמוך, הוא שר הביטחון נפתלי בנט, שמגיב לנתניהו: "נתמוך בבחירה ישירה. בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לרעיון הבחירה הישירה: "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ. שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית".

ממפלגת 'העבודה-גשר' מסרו בתגובה להצעת נתניהו לקיים בחירה ישירה והבהירו, "העמדה שלנו בנושא תהיה מתואמת בין יו"ר המפלגה עמיר פרץ ויו"ר כחול לבן בני גנץ".

בנימין נתניהו בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד