ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הפרה ברורה של החוקים"

התובעת האשימה את העיר באפליית החרדים

"חסימת בניית בתים כדי למנוע מקבוצה דתית להתגורר ביישוב היא לחלוטין הפליה", כך התובעת הראשית של מדינת ניו יורק לטיטיה ג'יימס, נגד עיריית צ'סטר שחסמה פרויקטים של נדל"ן המיועדים לחרדים בשטחה

התובעת האשימה את העיר באפליית החרדים
חרדים בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

היועץ המשפטי לממשלה במדינת ניו יורק האשים עיר מרכזית באפליה נגד חרדים, בגין ניסיונה לחסום פיתוח נדל"ן שנמצא בחלקו בבעלות יהודים חסידים.

בתלונה שהוגשו ביום חמישי לבית המשפט המחוזי במחוז דרום בניו יורק, האשימה התובעת לטיטיה ג'יימס את נציגי צ'סטר ומחוז אורנג' ב"מאמץ מחושב ושיטתי" לחסום משפחות חסידיות לעבור לעיר.

"חסימת בניית בתים כדי למנוע מקבוצה דתית להתגורר ביישוב היא לחלוטין הפליה", אמרה ג'יימס. "קמפיין זה לשלילת דיור לחברי הקהילה היהודית אינו רק הפרה ברורה של החוקים שלנו, אלא הוא אנטי לערכי היסוד שלנו ואנטישמי באופן בוטה, לניו יורק יש מחויבות ארוכת שנים להבטיח הזדמנויות דיור שוות לכל התושבים - ללא קשר לגזע, מגדר או זהות דתית - ואנחנו נבטיח כי התחייבות זו תישמר".

התביעה החלה בחודש יולי האחרון, כאשר היזמים החרדים האשימו את העיירה בחסימת הפרויקט, מכיוון שהם לא רצו שיהודים יעברו לשם.

על פי התביעה, שטח בגודל 117 דונם בצ'סטר, אושר לפיתוח מגורים תחת בעלים קודמים. אבל בשנת 2017, כאשר הנכס נמכר לחברה אחרת בצ'סטר, חברה בה שותפים חסידים, החלה העיר להטיל מגבלות שמטרתן להגביל את הפרויקט או אפילו להפסיק אותו.

איבן ברנשטיין, המנהל האזורי של הליגה נגד השמצה אמר, "אנו מודאגים עמוקות מהאנטישמיות הבוטה במחוז", כך פורסם בסוכנות הידיעות AP.

מנגד גורמים מקומיים מכחישים כי מעשיהם מונעים בגלל אנטישמיות. "אנחנו לא אנטישמים" אמר אלכסנדר ג'יימסון, חבר עירייה לשעבר ששמו נמצא בתביעה, ל'ניו יורק טיימס', "זה קשור לגודל הבתים, הדברים האחרים שפורסמו עלינו, הם רק הסחת דעת".

אפליית חרדים לטיטיה ג'יימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד