י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוב הופר השקט

20 דקות אחרי האיום: שלוש רקטות שוגרו לעבר שדרות • צפו

עשרים דקות אחרי שישראל אוימה מילולית, נשמעה אזעקה ונורו שלוש רקטות לעבר שדרות | אבו עוביידה: "ההתקפות והפרובוקציות האחרונות במסגד "אל אקצה" הם הקדמה וסיבה לפיצוץ הקרוב לנוכח פעולות הכיבוש" • ארבעה נפגעים טופלו • גנץ מגיב: "נחזיר ההרתעה שנתניהו מחק" • צפו ביירוט

20 דקות אחרי האיום: שלוש רקטות שוגרו לעבר שדרות • צפו
יירוט כיפת ברזל צילום: דובר צה"ל

הערב (מוצ"ש) בשעה 20:54 פילחה אזעקה את יישובי עוטף עזה והעיר שדרות.

מערכת ההגנה כיפת ברזל הצליחה ליירט רקטה ששוגרה לעבר שדרות ועד כה לא דווח על נפגעים.

זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שני שיגורים. רקטה שלישית התפוצצה בשטח פתוח.

אבו עוביידה, הדובר הצבאי של גדודי אל-קסאם איים הערב על ישראל, כעשרים דקות לאחר מכן שוגרה הרקטה לעבר ישראל.

אבו עוביידה אמר בהודעתו המוקדמת כי "ההתקפות והפרובוקציות האחרונות במסגד "אל אקצה" הם הקדמה וסיבה לפיצוץ הקרוב לנוכח פעולות הכיבוש".

בשער הנגב לא אותרו נפילות בתוך ישובי המועצה. נפילות בשטחים פתוחים נבדקות כעת.

ל'בחדרי חרדים' נודע על פי גורמי הרפואה בשטח כי ישנם ארבעה נפגעי חרדה ושני נפגעי גוף שנפלו בדרכם למרחב מוגן.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לאשה כבת 40 וילדה כבת 10 שנחבלו קל מאוד בגפיים (אם וביתה) ובגבר כבן 27 שנחבל גם הוא קל. בנוסף טופלו ע"י צוותי מד"א שני נפגעי חרדה.

יצוין כי במהלך האזעקה, התקיים כינוס באולם ספורט בשדרות, של תנועת 'בני עקיבא', יחד עם ראש העיר אלון דוידי, המשתתפים תפסו מחסה ולאחריה האירוע נמשך. בתיעוד וידאו שפורסם ברשת נשמע המנחה מורה לנוכחים ‏"כולם על הרצפה, ידיים על הראש".

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ הגיב לירי וכתב, "קיבלנו הערב עוד שלוש תזכורות מכיוון עזה לכך שאזרחי ישראל כולם ותושבי הדרום בפרט מצפים מאיתנו לעסוק בביטחונם. לא בספינים ולא ברכילות פוליטית. אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית בדרום - נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק".

ח"כ עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' הגיב לירי הטילים מרצועת עזה וכתב: "גם הלילה נתניהו ושריו ישנו היטב במיטתם בזמן שילדים רצים למקלטים בעוטף. זו השיטה שלהם: מלחמה תמידית, פחד משתק בדרום ישראל והרג בלתי מובחן בעזה. אין ביטחון בלי שלום צודק, וכל מי שאומר אחרת כנראה מרגיש בנוח עם המצב הנוכחי.".

חבר הכנסת גדעון סער הגיב גם הוא וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "הירי מעזה הערב מעיד פעם נוספת על כשלון המדיניות מול עזה: גם התשה באמצעות ירי רקטות על ישובי הדרום וגם המשך ההתעצמות של החמאס והג׳יהאד האיסלמי. "הסדרה" שתאפשר את המשך בנין הכוח של החמאס והג׳יהאד האיסלמי בעזה היא שגיאה אסטרטגית חמורה עליה תשלם ישראל בריבית בעתיד".

אזעקת צבע אדום ארגון חמאס מערכת יירוט שיגור רקטות רקטות קסאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד