י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מבוצעות עבירות חמורות"

הממשיך החדש נעצר בבית אמו: חשוד שהפעיל משטר איומים והפחדה

הרב אלעזר רומפלר שנחת ביום חמישי האחרון בישראל נעצר על ידי המשטרה, זאת בחשד שהפעיל משטר של איומים, הפחדה והענשה, וכן חיתן קטינים עם בגירים | עורך דינו איתמר בן גביר הצליח להשיג שחרור בתנאים מגבילים בערבות כספית: "אני פה כי אין לכם כלום נגדו", הבהיר בדיון

הממשיך החדש נעצר בבית אמו: חשוד שהפעיל משטר איומים והפחדה
ילדי קהילת לב טהור צילום: ארכיון בחדרי חרדים

כשבוע וחצי לאחר שנטמן רבי אהרן צבי רומפלר זצ"ל האדמו"ר מתהילות ישראל, בנו בכורו שמונה לממשיך דרכו - נעצר על ידי המשטרה.

לאן מועדות פני קהילת "תהילות ישראל" של הרב רומפלר זצ"ל? בנו בכורו שהגיע לישראל עם הפטירה של אביו, נעצר ביום חמישי האחרון, בחשד שהינו שותף פעיל בקהילת "לב טהור - הלברנץ", סייע לנישואי בת 12 לבן 30 ועוד ועוד מעשים חמורים. האם הקהילה תקבל את מרותו כפי שנכתב בצוואה, או של גיסו שנחשב לקיצוני פחות? ימים יגידו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב אלעזר רומפלר, בן 45 שבאופן פורמלי מתגורר בבני ברק, נעצר על ידי חוקרי מפלג הונאה ופשיעה כלכלית של משטרת ירושלים, זאת בחשד לביצוע עבירות בגואטמלה, ארצות הברית ואוסטרליה.

על פי החשד של המשטרה, הרב רומפלר הבן, משמש כראש קהילת 'לב טהור' הקיצונית, ויחד עם אחרים הפעיל משטר איומים, הפחדה וענישה נגד חברי הקהילה, חיתן קטינות לבגירים ופעל להעניש את חברי הקהילה בענישה גופנית. בנוסף הוא חשוד בכניסה לישראל שלא כחוק.

"מסרתי לבימ"ש כעת פסיקה שקובעת כי קהילת "לב טהור" היא פוגענית והיא ככת" אמר חוקר המשטרה לבית המשפט, וביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים, מאחר ולדבריו הוא "יוזם כל פעילות פוגענית שמבוצעת בקהילה. מהעדויות עולה בפירוש כי אכן מבוצעות עבירות חמורות", ובהן השאת בת 12 לחופה עם גבר בן 30.

על פי חשד המשטרה, מדובר על גוף שפועל בצורה אגרסיבית לחלוטין כנגד כל מי שהם חושדים כי תוקף אותם. חוקר המשטרה הציג לשופט תיעוד מחו"ל, אך לדבריו יש לישראל סמכות לחקור כל עבירה, גם כזו שלא התבצעה בארץ.

"מהחומר שעד כאן עולה כי המשיב הינו מנהיג הקהילה בפועל, פועל בצורה אקטיבית יחד עם אחרים להשמיט את מרותו על חברי הקהילה" אמר החוקר. "הגעתו לארץ גם אם נבעה מלכתחילה בשל מות אביו, הרי שהייתה מטרה לא מאוד ספציפית שאינה קשורה כלל במות אביו וזה מתקשר למסמכים שהצגתי המעידים על הכוונה והיכולת להימלט מהארץ". בתום דבריו חזר והדגיש חוקר "המשיב הוא ראש הכת הנוכחי".

לשאלת עו"ד איתמר בן גביר, מי הוא הרב נחמן הלברנץ, השיב החוקר כי הוא בנו של מייסד הכת. "הוא עצור כרגע בארה"ב יחד עם עוד ארבעה בגין חטיפה בתוך הקהילה עצמה". לטענת המשטרה, "נוצר חלל", ואלעזר רומפלר "מילא אותו".

במשטרה לא יכלו להצביע על כך שהשיא בעצמו קטינה, הרעיב, הצליף והרביץ באופן אישי, אך טענו כי "כמי שמנהל כת, הפעולות שנעשות במסגרת הכת הינן באחריותו".

"אנו כופרים בטענה של ראש כת" אמר עו"ד איתמר בן גביר. "לא ייתכן כי מחר אני ארצה לסגור חשבון עם בן אדם ואומר עליו שהוא ראש כת. בהנחה שמה שיש את פלוני ששמע מכלי ראשון וכו', על זה עוצרים? ככה עוצרים במדינת ישראל? אין להם טענה ישירה כלפיו לא לגבי מכות, לא לגבי חבלות וכו'. זה שמים וארץ" אמר.

איתמר בן גביר. צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הפרקליט גילה בדרך אגב "איני מתלהב מהקהילה", והוסיף מיד "אנו לא פה בשל דעות וכאלה. אני פה כי אין לכם כלום נגדו" וביקש לשחררו ממעצר.

השופט דב פלוק שוכנע כי "אכן קיים חשד מסוים שהמשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו וגם יש עילה למעצר", וכי יש בשחרורו משום סכנה לציבור ושיבוש החקירה. עם זאת, לאור הראיות בשלב זה, "החלטתי להורות על שחרור המשיב בתנאים מגבילים".

וכך, ביום שישי שוחרר מנהיג הקהילה למעצר בית בבית אמו, ברחוב יצחק נפחא בירושלים, וזאת עד ליום שלישי השבוע, תוך ערבות אמו, הרב אליעזר וייס ואהרן יום טוב על סך 5,000 ש"ח כל אחד.

בנוסף, מנהיג הקהילה עצמו חתם על ערבות עצמית בסך של 5,000 ש"ח, ועל פי דרישת המשטרה נאסר עליו לצאת מהארץ למשך 30 יום.

קהילת לב טהור נחמן הלברנץ אלעזר רומפלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד