י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מעשה של בן אדם אמיתי"

הפילנתרופ הלבנוני שתרם את חפצי היטלר, ביקר בישראל

אחרי שעשה מעשה אמיץ וזכה לשבחים רבים בעולם, הפילנתרופ הלבנוני עבדאללה שתילה ביקר בישראל והתקבל בכבוד בין הייתר גם אצל נשיא המדינה ריבלין שאמר לו: "בחסד הזה הראית לכל העולם איך נלחמים בהאדרת השנאה וההסתה נגד אנשים אחרים, זה היה מעשה של בן אדם אמיתי"

הפילנתרופ הלבנוני שתרם את חפצי היטלר, ביקר בישראל
עבדאללה שתילה בישראל צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

משואה לתקומה - הפילנתרופ הלבנוני אשר תרם את חפציו של היטלר לקרן היסוד סייר יחד עם יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בבניין המוסדות הלאומיים. לסגירת המעגל לקח אותו יעקב חגואל למקום בו הושבעו הנשיא ויצמן והממשלה הראשונה.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "זכיתי לארח הערב איש יקר מאוד - מר עבדאללה שתילה, שרכש את חפציו של היטלר. אני מתרגש להעניק למר עבדאללה אות הוקרה מטעם ההסתדרות הציונית העולמית על המעשה האצילי וכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת הנדיבות והמחוייבות בשימור האחווה בין העמים והנצחת זכר השואה".

"זוהי סגירת מעגל סימבולית - לעמוד היום בבית המוסדות הלאומיים, המקום בו הושבעה הממשלה הראשונה ונשיאה הראשון של מדינת ישראל, ולקבל את פניו של הפילנטרופ שרכש את חפציו של הצורר הנאצי הנורא שניסה להשמיד את העם היהודי. בכך סייע מר שתילה בתרומה חשובה ומשמעותית להנצחת זיכרון השואה ומנע הכחשה וזילות השואה בהווה ובעתיד״.

גם נשיא המדינה רובי ריבלין אירח היום (ראשון) את עבדאללה שתילה, שתרם את החפצים שקנה לישראל, הם יעברו ל"יד ושם". במפגש השתתפו גם יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג ויו"ר "יד ושם" אבנר שלו.

צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

הנשיא הודה לשתילה על מעשיו הכבירים להנצחת השואה. "תרומתך חשובה ביותר בזמן כזה, בו אנשים מנסים להכחיש את האמת ההיסטורית", אמר ריבלין לאיש העסקים.

ריבלין הוסיף ואמר כי "חפצים אלה, שבחרת בטובך לתרום ליד ושם, יסייעו בהעברת מורשת השואה לדור צעיר שלא יכיר ניצולים, מה שעשית הוא לכאורה כל כך פשוט, אבל בחסד הזה הראית לכל העולם איך נלחמים בהאדרת השנאה וההסתה נגד אנשים אחרים, זה היה מעשה של בן אדם אמיתי, אני יודע ששמעת כבר תודות למכביר אבל היה לי חשוב לשוב ולהודות לך כאן, בקול רם וברור בבית הנשיא, בירושלים - אנו מעריכים את זה ומודים לך על כך מאוד."

שתילה הגיב בהתרגשות לנשיא ואמר: "כשקראתי על הממצאים שמוצאים למכירה, חשבתי מיד שאני צריך לקנות אותם ולהרוס אותם, ואז חשבתי שאין לי זכות להחליט מה לעשות עם הפריטים, ואני כל כך שמח שהם עכשיו ביד ושם, צמרמורת עוברת בי כשאני מבין כמה זה חשוב לעם היהודי, אבל אני חושב שיש כאן מסר רחב יותר לעולם כולו והוא שלעולם לא עוד אינה סיסמה חסרת משמעות, על ידי מעשים שכאלה נוודא כי לעולם לא עוד."

עבדאללה שתילה אדולף היטלר רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד