כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות האנטישמיות

אלפים הביעו מחאה מול הפרלמנט הבריטי

חמישה ימים לפני הבחירות הגורליות בבריטניה, אלפים התכנסו בכיכר הפרלמנט הבריטי בלונדון והביעו מחאה נגד האנטישמיות | "בריטניה אינה בריטניה בלי יהודים", אמר מייסד ארגון מוסלמים נגד אנטישמיות

אלפים הביעו מחאה מול הפרלמנט הבריטי
בניין הפרלמנט הבריטי צילום: pixabay

יותר מ-3,000 איש התכנסו אתמול (ראשון) בכיכר הפרלמנט הבריטי, כדי להביע מחאה נגד אנטישמיות וכדי לשמוע נאומים על עליית האנטישמיות.

כיכר הפרלמנט התמלאה באלפי אנשים עם שלטים שבהם נכתב "יחד נגד אנטישמיות" ו"סולידריות עם יהודי בריטניה", ארבעה ימים לפני הבחירות הכלליות.

אף דובר בעצרת לא הזכיר ישירות את יו"ר מפלגת העבודה הבריטית, ג'רמי קורבין או את מפלגת העבודה עצמה, המואשמת בגזענות אנטי-יהודית מוסדית תחת הנהגת קורבין, אך היה לאירוע אופי פוליטי ברור.

רוברט רינדר, עורך דין, איש טלוויזיה ונכדו של ניצול שואה, נשא נאום מרגש, בו הזהיר שהיהודים ישבו "יותר מדי זמן בפחד", ו"מה שמתחיל ביהודים לעולם לא נגמר ביהודים".

מה שהתחיל ביהודים, הוא אמר, "מסתיים ככוח ממאיר בחברה כולה, מה שמתחיל בציור קיר מסתיים ברצח". דבריו פורסמו באתר 'ג'ואיש כרוניקל'.

מר רינדר, אמר, כי העצרת "לא עוסקת בפוליטיקה, אבל יש דברים מסוימים הפוסלים אותך מהנהגת המדינה הזו", והוסיף כי היותך יהודי בבריטניה כיום לא צריך להיות "מעשה אמיץ".

בעלת טור יומי ב'דיילי טלגרף', אליסון פירסון, שלחה מסר לבאי העצרת, כי היא קיבלה "אלפי מכתבים מקוראים שאמרו שהם מוכנים להקים משמר ברחבי הקהילה היהודית בבריטניה".

פיאז מוגול, מייסד הארגון "מוסלמים נגד האנטישמיות". קיבל קריאות עידוד כשהצהיר: "בריטניה אינה בריטניה בלי יהודים".

האירוע הסתיים בקריאת התפילה שנאמרת בבתי כנסת בשבת בבריטניה, לשלום הממלכה המאוחדת "מי שברך".

אנטישמיות בבריטניה בחירות בבריטניה הפרלמנט הבריטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד