י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעקב 'בחדרי'

גפני תוקף קשות את משרד המשפטים: "חוששים משילוב חרדים"

מעקב 'בחדרי': למרות הבחירות וההתחייבויות החוזרות ונשנות - יושב ראש ועדת הכספים גפני טוען כי במשרד המשפטים חוששים משילוב החרדים במשרות הבכירות ומסרב ליישם את החוק שחוקק בכנסת ה-20 • "משרד המשפטים עמד על הרגליים האחוריות ועד היום זה לא מיושם"

גפני תוקף קשות את משרד המשפטים: "חוששים משילוב חרדים"
גפני זועם בוועדה צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

מעקב 'בחדרי': כשלוש שנים לאחר שחוקק חוק ייצוג הולם שיזם חבר הכנסת משה גפני, למרות הבחירות וההתחייבויות החוזרות ונשנות, יושב ראש ועדת הכספים טוען כי במשרד המשפטים חוששים משילוב החרדים במשרות הבחירות ומסרב ליישם את החוק שחוקק בכנסת ה-20.

בדברים שנשא אתמול (ראשון) בכנס מקור ראשון אמר חבר הכנסת גפני כי, "הציבור החרדי מבקש יותר ויותר לצאת לעבודה. אני העברתי חוק של העדפה מתקנת לציבור החרדי. כמו שיש לערבים, לדרוזים, לצ'רקסים וליוצאי אתיופיה - העברתי חוק לחרדים. מה זה העדפה מתקנת? אם למישהו יש את כל הדרישות והכל מתאים לעניין הוא יתקבל לעבודה. באתי לוועדת חוקה ולוועדת הפנים וביקשתי להוסיף גם את זה".

גפני הוסיף לתאר, "אמרו לי שאי אפשר אפילו שזה דבר חשוב לשלב אותם כיון שחרדים זה לא דת, גזע או מין. עשיתי הצעת חוק שלי עד שהגעתי לקריאה השנייה והשלישית. משרד המשפטים עמד על הרגליים האחוריות ועד היום זה לא מיושם".

גפני תקף, "אז הנה עשיתי חוק. ואני סבור שצריך לשלב אותם ולתת להם העדפה מתקנת. לא עזר שום דבר, אין העדפה מתקנת לחרדים. אנחנו רוצים להשתלב מה שבעבר לא הייתי אומר. אנחנו רוצים לעבוד ולהתפרנס".

גפני הוסיף והטיח האשמות כנגד משרד המשפטים וטען כי, "הם לא רוצים, כיון שאנחנו נדע להגיד את זה טוב יותר. הם רוצים שנהיה בצד". עוד אמר גפני, כי "אני לא מכיר את המערכת הזו. אם מישהו חושב באופן מלאכותי שיגייסו בכוח ויכריחו אותו לגייס אותו עם חיילות כי דינה זילבר החליטה שכולם צריכים להיות יחד.. ואני צריך להתאים את עצמי למה שהיא מבקשת ודורשת וקובעת. יש חיילים דתיים שמבקשים לשרת ואומרים להם - אתם תשרתו בטנק יחד עם חיילת".

 

 

משה גפני משרד המשפטים אפליית חרדים חוק ייצוג הולם שילוב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד