י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סופה של האמת לנצח

שי ניצן מתגונן: "מוניתי לתפקידי על ידי ממשלת נתניהו"

נאומו של פרקליט המדינה היוצא שי ניצן בוועידת 'מקור ראשון' אמש, הוקדש כולו למסע שמתחולל מקרב תומכי הימין כלפיו וכלפי חבריו לפרקליטות ולמשטרה, "אין זה מתקבל על הדעת שאדם שהקדיש את חייו המקצועיים למאבק בטרור ובשחיתות השלטונית מכל קצווי הקשת, יקום בוקר אחד וינסה לבצע הפיכה שלטונית"

שי ניצן מתגונן: "מוניתי לתפקידי על ידי ממשלת נתניהו"
שי ניצן בועידת מקור ראשון צילום: שריה דיאמנט

פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, נשא דברים אמש (ראשון) בוועידת 'מקור ראשון' לחברה כלכלה וחדשנות. ניצן התייחס בדבריו לטענתו של ראש הממשלה שהגשת כתב האישום בעניינו היא ניסיון להפיכה שלטונית.

"על סף סיום תפקידי אבקש לענות כאילו יש זדון במעשינו. המשך השיסוי הוא מסוכן לכולנו. ייחוס מניעי זדון הוא מופרך מהיסוד וסופו שיביא חלילה לסוף הבית הלאומי. מי שבאמת רוצים לתקן את המערכת אינם פועלים לריסוקה... אין המדובר בביקורת בונה אלא בביקורת שמטרתה להרוס. על מנת לתקן יש לעודד הקשבה והכלה. רק כך ולא שיח מופרך על הפיכה שלטונית ניתן לתקן את הטעון תיקון".

על מנת להפריך את הטענה על הפיכה שלטונית סקר ניצן את פעילותו ב-30 שנותיו בשירות הציבורי בשני מישורים – "המאבק המשפטי על בטחון המדינה והמאבק בשחיתות מכל קצווי הקשת הפוליטית".

"לאחר לימודיי בישיבת נתיב מאיר שירתי בצנחנים ובלבנון. חלק ניכר משירותי הייתי במחלקת הבג"צים. במסגרת תפקידי במחלקת הבג"צים הגנתי על המדינה באלפי עתירות בתחום הביטחון. כך הגנתי על הסיכול הממוקד ובית המשפט קיבל את עמדתי כי מדובר בצעד חוקי. הגנתי בבגץ על עשרות רבות של החלטות להרס בתי מחבלים, כל העתירות הללו נדחו על ידי בג"ץ. היום, אני נדרש לאשר אישית כל החלטה של הריסת בית. הריסת בתי מחבלים פוגעת רבות בחפים מפשע. במהלך השנים האחרונות עסקתי רבות גם במאבק נגד הסתה לגזענות ואלימות. כך למשל אישרתי להגיש כמה כתבי אישום נגד ראאד סאלח. רק לפני שבועיים הוא הורשע ודינו ייגזר בקרוב. זוהי רק דוגמא אחת".

הוא המשיך וסקר את פעילותו במישור המשפטי, "במקביל, הוגשו כתבי אישום של הסתה של יהודים נגד ערבים. הייתי שותף מרכזי להחלטה להוציא את תנועת 'כך' מחוץ לחוק. במשך שש שנים האחרונות החלטתי להגיש כתבי אישום נגד ראשי רשויות. מעולם לא שאלתי ולא עניין אותי לאיזו מפלגה שייכים הנאשמים.... למותר לציין שגם סגרתי תיקים מכל קצווי הקשת הפוליטית".

וחזר לדבר על המתקפות נגדו, "אין זה מתקבל על הדעת שאדם שהקדיש את חייו המקצועיים למאבק בטרור ובשחיתות השלטונית מכל קצווי הקשת, יקום בוקר אחד וינסה לבצע הפיכה שלטונית. דומני שכל מי שבוחן בענייניות יגיע למסקנה שלא כך נראית מהפיכה. כך ביחס אלי וכך ביחס לשותפיי".

ניצן הביא כדוגמא לכך את החלטתו שנתניהו לא קשור לפרשת הצוללות והזכיר גם את מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, ליאת בן ארי, היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראשי אגף החקירות ככאלו "שמואשמים" בניסיון להפיכה שלטונית. "האומנם אלשיך, מנדלבליט ובן ארי שהקדישו את כל חייהם לביצורה של מדינת ישראל קמו בוקר אחד והחליטו להפיל את השלטון? הם מונו על ידי ממשלת נתניהו. גם אני מוניתי לתפקידי על ידי ממשלת נתניהו".

לגבי תיקי החקירה אמר כי "לא היה פרקליט אחד שחשב לגנוז את כל התיקים. לא מסתבר על הדעת שכולם חברו לשלטון מטעמים פוליטיים. חיפשתי את המניע של כולנו לאותה הפיכה שלטונית, לא מצאתי. מדובר בסיסמה חסרת תוכן. האשמה חמורה שאין לה שמץ ראיה, טענה המכוונת לגופו של אדם ולא לגופו של עניין".

"מאחר ואני סמוך ובטוח שעשינו מלאכתנו נאמנה. מאמין שסופה של האמת לנצח", סיים ניצן את נאומו.

שי ניצן פרקליט המדינה ועידת מקור ראשון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד