י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום מחבק לקהל הימני

בני גנץ: נתניהו מאדיר את עצמו באופן מוגזם ומקטין אחרים

"אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו המשפטי של נתניהו", כך אמר אמש יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שצלח נאום בפני קהל ימני בוועידת 'מקור ראשון'. הוא הבהיר כי היא מתייעץ עם שותפיו אך הוא זה שמקבל ההחלטות | וגם, "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות"

בני גנץ: נתניהו מאדיר את עצמו באופן מוגזם ומקטין אחרים
בני גנץ צילום: שריה דיאמנט

גם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ היה אחד הפוליטיקאים הבכירים שהגיעו להשמיע את דברם בפני באי ועידת 'מקור ראשון' השנתית.

בתוך דבריו הוא התייחס למצב הפוליטי ואמר, "לצערי, מנהיגים משני הצדדים לא מעמידים מולם קול מספיק בהיר ונחוש. נחוץ כאן קול תקיף וחד דווקא במתינות ובממלכתיות שלו".

לדבריו, "בהובלת נתניהו - עמדות לגיטימיות של ביקורת, למשל על מערכת המשפט ואכיפת החוק, מערכות שיש גם בהן מה לתקן כמו בכל מערכת, הופכות למתקפות שלוחות רסן על אנשים טובים וישרים המבצעים את תפקידם. וזכות ההפגנה והשמעת המחאה גם היא הופכת מושא לביקורת. כאשר היא מגיעה מימין היא זוכה בקלות רבה מדי לכינוי "הסתה" וכשהיא מושמעת משמאל בקלות תוגדר כבגידה".

גנץ בוועידה. צילום: שריה דיאמנט

גנץ אשר הינו מנהיג גוש השמאל, ביקש מהקהל הימני שמילא את האולם, "חברים, אני מבקש מכם לא לעסוק בנתניהו כן או לא, אלא לראות מה באמת עומד כאן על הפרק. אנחנו עדים למותה של הענייניות. יותר מדי אנשים קובעים את עמדותיהם על פי המחנה שאליו סיפרו להם שהם שייכים. העולם מתחלק לטוב ורע, לבעד ונגד והאמת היא שהעולם מורכב יותר".

"אני מקבל את ההחלטות ולא אף אחד אחר"

באשר לסוגיית ברית ההגנה עם ארצות הברית, הבהיר יו"ר 'כחול לבן' כי "נתניהו יודע היטב שכל המערכת הביטחונית לאורך שנים התנגדה לברית הגנה שיש בה כדי להכביד תגביל אותנו. לא סתם הסוגייה הזו לא הועלתה במשך שנים ארוכות גם כשהיו הזדמנויות. אני רואה בחומרה את הניסיון לגרור סוגיות ביטחוניות אסטרטגיות לתוך מהלכים של קמפיין בחירות- זה לא ראוי וזה לא נכון. לא אתן לזה לקרות. כחול לבן בראשותי תתמוך בכל מהלך ביטחוני נכון, בכל עת, ומכל פוזיציה".

"גם בהשבת ההרתעה הנדרשת בעזה, הרתעה שנתניהו שחק במו ידיו, כשלא עשה מספיק אחרי צוק איתן שהביא ל-3.5 שנים של שקט. אני מבין לחלוטין את מחאת התושבים וראשי הרשויות שם, ונעשה הכל כדי לסייע להם גם בתקופה הפוליטית הזו שנכפתה עלינו".

גנץ בוועידה. צילום: שריה דיאמנט

הוא הבהיר בפני באי הוועידה, "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות - לא בספינים של שינוי שיטה שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר. יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות. ולכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי בכדי למנוע בחירות שכאלו. אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות. אני ולא אף אחד אחר".

נתניהו מאדיר את עצמו באופן מוגזם ומקטין אחרים

באשר לכתבי האישום נגד ראש הממשלה אמר, "אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקשים "לאתרג" את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך. זה לא היה נכון בתקופות אחרות וזה גם לא נכון בימים אלו".

"חלק מתפיסת השותפות העמוקה בין המחנות בישראל צריכה להיות שההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים. העמידה מול מנהיגות שנוהגת בדרכים לא ראויות, אסור לה לנבוע מתוך פוזיציה פוליטית. הדרישה למנהיגות נקיית כפיים חייבת להיות חלק מהסיפור המשותף של כולנו".

הוא ביקש להבהיר, "אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו המשפטי של נתניהו. עבדתי איתו כרמטכ"ל, ומאות פעמים הסתכלנו זה לזה בעיניים, וידענו לקבל החלטות קשות למען ביטחון מדינת ישראל. אני מזכיר לנתניהו שלמרות זכויותיו, והן רבות, גם לפניו מדינת ישראל הייתה חזקה - פנימית וחיצונית. אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם ומקטין את מי שהיה לפניו או את מי שיבוא אחריו".

יו"ר כחול לבן נואם בוועידה. צילום: שריה דיאמנט

"מנהיגות צריכה לדעת לכבד את מי שהיה לפניה וגם לטפח ולסמוך על אלה שיבואו אחרינו. לא נתניהו לפני הכל. ישראל לפני הכל. יצחק רבין ולוי אשכול הובילו אותנו לניצחון המהדהד במלחמת ששת הימים שבו שחררנו את ירושלים. מנחם בגין הביא לנו את השלום ההיסטורי והאסטרטגי עם מצרים. שמיר ופרס הוציאו אותנו מהמשבר הכלכלי של שנות השמונים בכוחות משותפים. ואריאל שרון ושאול מופז כרמטכ"ל ניקו את קיני המחבלים במבצע "חומת מגן" והשיבו את השקט היחסי, יש לומר, ביהודה ושומרון ובעזה. "לא אלמן ישראל".

"מבקש את תמיכת הציבור להנהיג ברוח דבריו של דוד המלך"

"כשניפטר מהשחיתות וניגמל מהפילוג, נוכל לשוב לדבר עניינית על ה-80% המשותפים. לתקן את הדרוש תיקון; להתמודד בהצלחה עם אתגרי הביטחון. לפעול יחד, למען המטרה הגדולה – מדינת ישראל, ואזרחיה".

"אמרו לי לפני שהסכמתי להגיע שאעמוד כאן מול קהל שאיננו קהל ביתי. בחלוקה המלאכותית מקובל להגיד שאני לא מול השבט שלי: חברים יקרים, אני כופר בזה. אני נמצא פה עם האחים שלי. האחים עימם שירתתי, האחים שאת המצויינים שבהם שלחתי למשימות עלומות בעומק האויב, האחים עימם אני מתפלל בבית הכנסת בכפר אחים במקום בו ישב אבא שלי, ואני עושה זאת בלי שום קשר לשאלה למי הצבעתם ולמי תצביעו ומעבר לכל מחלוקת. אחים אנחנו. אני מבקש את תמיכת הציבור להנהיג ברוח דבריו של דוד המלך: "לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּך". חשוב לי שנדע להסכים על מה שאפשר וגם להתווכח על מה שצריך - בנועם, מתוך כבוד ומתוך ממלכתיות", כך גנץ בוועידת 'מקור ראשון'.

בני גנץ בנימין נתניהו ועידת מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד