ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הסיוט חוזר על עצמו • סקר

סקר: כחול לבן והליכוד מתחזקות; ליברמן נחלש

פחות מארבעים ושמונה שעות לפיזור הכנסת ה-22: נראה, כי הסאגה שבגללה יצאנו למערכת בחירות שלישית, תלווה אותנו גם במערכת הבחירות הקרובה

סקר: כחול לבן והליכוד מתחזקות; ליברמן נחלש
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות מארבעים ושמונה שעות לפיזור הכנסת ה-22 והכרזה על תאריך לבחירות לכנסת ה-23, ומסקר מנדטים של 'כאן 11' המתפרסם היום (שני) נראה, כי הסאגה שבגללה יצאנו למערכת בחירות שלישית, תלווה אותנו גם במערכת הבחירות הקרובה. כך לפחות על פי הסקרים.

כזכור, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שקיבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה לא הצליח להקים ממשלה עקב סירובו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרף. גם יו"ר כחול לבן בני גנץ כשל בהקמתה, לאור סירובו של הנ"ל.

כאמור, שני המתמודדים לא החזיקו בגוש גדול מספיק על מנת להקים קואליציה ולהרכיב ממשלה, מה שגורר כעת יציאה למערכת בחירות נוספת. האם זה ישתנה? ובכן, לא נראה כך.

מסקר המנדטים של 'כאן 11' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, מפת הגושים הייתה נשארת ללא שינוי של ממש, כאשר המפלגות הגדולות שומרות על כוחן, 'כחול לבן' עם 35 מנדטים, ו'הליכוד' עם 34 מנדטים.

מיד אחריהן הרשימה הערבית המשותפת, שבמידה וגם בבחירות אלו תרוץ יחד, תשמור על כוחה עם 13 מנדטים.

גם בגוש החרדי אין שינוי של ממש והוא נשאר עם 16 מנדטים, כשש"ס יורדת במנדט ומקבלת 8 מנדטים, כמו גם 'יהדות התורה' שמתחזקת במנדט ומקבלת 8 מנדטים גם היא.

'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת 7 מנדטים, 'העבודה-גשר' עם 5 מנדטים, ו'המחנה הדמוקרטי' עם 4 מנדטים בלבד.

מי שמפתיעה במיוחד היא מפלגת 'הימין החדש' של בנט ושקד שמקבלת 6 מנדטים, בעוד שאיחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה.

'עוצמה יהודית' אם שאלתם, לא עוברת את אחוז החסימה אף היא.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין שומר על כוחו כגוש הגדול עם 56 מנדטים, אך עדיין חסרים לו 5 מנדטים להרכבת הממשלה. גוש השמאל קצת רחוק יותר מהחלום ומקבל 44 מנדטים, ועוד 20 מנדטים של המשותפת (13) וליברמן (7) שלא נספרים באף אחד מן הגושים.

סקר בחירות בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד