י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בדרך לפיזור הכנסת

פתחו יומנים: זהו התאריך הסופי לבחירות

שוב חוזרים לקלפיות: בסיעות הליכוד וכחול לבן הגיעו לסיכום על תאריך סופי לבחירות לכנסת ה-23 - יום שני, ו' אדר; זאת במידה והכנסת תתפזר

פתחו יומנים: זהו התאריך הסופי לבחירות
חרדים בתור לקלפי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר חילוקי דעות בין סיעות הכנסת לגבי תאריך מוסכם לבחירות הקרובות, בסיעות הליכוד וכחול לבן הגיעו לסיכום על תאריך סופי לבחירות לכנסת ה-23.

על פי הסיכום בין נציגי הליכוד השר יריב לוין ויו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין לבין יושב ראש סיעת כחול לבן חה"כ אבי ניסנקורן, באם הכנסת תתפזר השבוע - הבחירות יתקיימו בעוד 84 יום.

על פי הסיכום, החוק ישתנה בכך שלראשונה בתולדותיה של מדינת ישראל הבחירות יתקיימו ביום שני ולא ביום שלישי, כפי שקובע כיום החוק. התאריך שנקבע - ו' אדר.

מאחורי הקלעים התעוררה מחלוקת בין סיעות הבית: לחרדים הייתה בעיה עם כ"א באדר, יום ההילולא של רבי אלימלך מליז'ענסק והן חששו שהדבר יביא לירידה באחוזי ההצבעה בקרב קהילות שונות, ביום שלישי שלפניו שחל בו פורים לא שייך לקיים בחירות, וגם בשבוע שלפני כן נוצרה בעיה בשל כך שהוא יום הזיכרון לחללים שלא הגיעו למקום קבורתם.

החרדים דרשו לקיים את הבחירות ביום כ"ח באדר כדי לא לגרום לביטול תורה ולקיים את הבחירות בחופשת 'בין הזמנים', אולם גם בקשה זו הייתה במחלוקת לאחר שכחול לבן ביקשו את התאריך המוקדם ביותר. 

כחול לבן אמרו בתגובה כי "הסיעה תעשה כל מאמץ, עד לרגע האחרון, למנוע בחירות נוספות ומיותרות למדינת ישראל. כפי שהבטחנו לציבור, אם נתניהו ימנע הקמת ממשלת אחדות ונאלץ לפזר את הכנסת, נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן".

לבסוף הוחלט לשנות מהסדר הקבוע בחוק ולקיים את הבחירות ביום שני ולא ביום שלישי, כאשר התאריך המוסכם על כולם הוא כאמור יום שני ו' אדר.

בחירות 2020 קלפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד