י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בתיעוד הדרמטי

איראן? מתנקשים ירו למוות במנהיג המחאה בעיראק • צפו

כאוס בעיראק: בצל ההפגנות האלימות נגד השלטון במדינה שגובה קורבנות רבים, חוסל הלילה בעיר הבירה בגדאד אחד ממנהיגי המחאה האזרחית וממתנגדי השלטון האיראני ששולח זרועותיו כל העת למדינה הסמוכה • צפו בתיעוד החיסול

איראן? מתנקשים ירו למוות במנהיג המחאה בעיראק • צפו
החיסול בבגדאד צילום: צילום מסך

הכאוס בעיראק נמשך, בכרבלא שמדרום לבירה בגדאד נרצח הלילה פעיל פוליטי בולט ביריות אקדח. הוא חוסל על ידי מתנקשים רכובים על אופנוע. מדובר בפעיל קולני, ממארגני המחאה והפגנות נגד השלטון בעיראק.

הנרצח פאהם א-טאאי, נמנה עם תומכיו של המטיף השיעי מוקתדא סדר המתנגד לאיראן. כך דווחו גל ברגר ורועי קייס בחשבון הטלגרם של כאן 11.

פאהם א-טאאי. מנהיג ההפגנות שחוסל

החיסול מגיע כשברקע מספר הרוגים ופצועים מההפגנות שלשום בבגדאד. מספר ההרוגים והפצועים ממשיך לטפס ועל פי הדיווחים ישנם לפחות 25 הרוגים ו-125 פצועים מירי של המיליציות החמושות בכיכר א-ח'לאני.

האצבע המאשימה מופנית כלפי המיליציות הפרו איראניות, כשרק שלשום מנהיגה של אחת מקבוצות החמושים הללו, נכנס לרשימת הסנקציות האמריקניות.

אבל האירוע הלא פחות מעניין נחשף בימים האחרונים, מקורב למטיף השיעי הבולט בעיראק, מוקתדא א-סדר, גילה כי ביתו הותקף לפנות בוקר על ידי רחפן חמוש בעיר נג'ף שבדרום המדינה. לא נראה שהוא נפגע והטענה של המקורב היא שהתקיפה הייתה כתגובה על ההנחיות שהוציא לאנשיו להגן על מפגינים בנג'ף ובבגדאד.

מקור בנציבות זכויות האדם העיראקית אמר לסוכנות הידיעות "ספוטניק" לפני מספר ימים, כי קרוב ל-500 בני אדם נהרגו וקרוב ל-20000 נפצעו עד כה במחאות שפרצו בעיראק לפני כחודשיים במחאה על המצב הכלכלי הקשה במדינה.

חיסול עיראק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד