י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בני ברק מאוחדת

הרב חשף: אבא נפגש עם הרב רוזנבלט לפני פטירתו

ויהי לפלא: האחדות המופלאה של רבני ברק החדשים לאחר המינוי המשותף של הרב לנדא והרב רוזנבלט - מגלה טפח נוסף. הרב לנדא מספר כי אביו נפגש עם הרב רוזנבלט קודם פטירתו ורקם את המהלך

הרב חשף: אבא נפגש עם הרב רוזנבלט לפני פטירתו
הרב לנדא ועמיתו הרב רוזנבלט צילום: שוקי לרר

הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא רבה החדש של בני ברק העניק בשבוע שעבר ראיון לגיליון 'כי קרוב' היוצא לאור בחב"ד וחשף כי אביו הגרמי"ל זצ"ל רקם את הרבנות המשותפת עם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט קודם פטירתו. 

בראיון שהעניק לרגל י"ט כסלו לעיתונאי בנימין ליפקין מספר הרב לנדא: "גם אני לא האמנתי שכך יהיו הדברים. כשאבא הכ"מ החל לדבר על לבי וביקש ממני ליטול על עצמי את עול הרבנות בבוא העת, היה לי הדבר קשה מאוד. היה לי קשה לומר לו 'לא' אבל גם לא אמרתי בקלות 'כן'. זה לא פשוט. אני בישיבה שלושים שנה וקשור אליה בחבלי עבותות. ופתאום לעבור לעול כזה ולשנות את כל החיים".

"אבא ראה שקשה לי הדבר ואמר: מה אתה מפחד, לי היה מאוד קשה. אצלך לא תהיה שום בעיה. המחלוקת היא נחלת העבר. אני לא עניתי לו אך אמרתי לעצמי כי הוא מדבר מהרהורי ליבו. הוא כנראה אומר את מה שהוא היה רוצה שיהיה כי בעיניי נראה היה הדבר כבלתי אפשרי. אבל לנגד עינינו ראינו שהפלא הזה קם והיה. זה החל כבר בחיי אבא הכ"מ".

"כעת ניתן לגלות", מפתיע הרב, "כי בחודשים האחרונים לחייו נועד אבא עם יבלחט"א הרב רוזנבלט, פעמיים, לפגישות ממושכות. אבא למעשה רקם את כל המתווה הזה הקיים היום".

"ברגע שיצאנו לדרך", שח הרב, "ראינו באופן נפלא ומופלא כי הכול מתנהל בכיוון זה. אנו רואים בעינינו כוחות שמיימיים מלמעלה ששומרים עלינו. חשתי על בשרי סייעתא דשמיא בצורה לא מובנת איך כולם קיבלו את זה וכולם שמחו עם זה. בכל שורות הציבור הרחב שררה שמחה של ממש שהעניקה את הכוחות המשותפים. אנו ממשיכים גם בימים אלו לפקוד את מעונותיהם של גדולי ישראל מכל חוגי הקשת התורנית ולקבל פניהם בצוותא חדא. זו  אכן הרגשה של שלום אמיתי. פדה בשלום נפשנו".

ליפקין עצמו מציין וכותב "אי אפשר שלא להיזכר באותו רגע מרטיט ובלתי מובן מאליו כלל. רגע צאת מסע ההלוויה מבית מדרשו של הרב זצ"ל. עת נעמד ראש עיריית בני ברק והכריז על דעת גדולי ישראל על הרבנות המשותפת של הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א כרבני העיר. ויהי לפלא".

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט בנימין ליפקין שבועון כי קרוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד