י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בהוראת הרב: בעלת התשובה שמלמדת ביילה פיטנס דאנס

במשך שנים ניהלה ד"ר בנין בית ספר ללימודי ריקוד שנחשב לאחד המובילים בארץ, עד ליום בו חזרה בתשובה • כשחזרה בתשובה פנתה לרב זמיר כהן שאמר לה "במקום שאדם פוגם שם נותנים לו לתקן • תביאי את המקצועיות שלך למגזר החרדי ותלמדי את כל הנושאים המקצועיים בקדושה"

בהוראת הרב: בעלת התשובה שמלמדת ביילה פיטנס דאנס
ערב הרקדה צילום: pngtree.com

את שיטת ה-"bayla" ביילה פיטנס דאנס – (BAYLA FITNESS DANCE) אתן כבר ודאי מכירות. ואם לא, זהו בדיוק הזמן להכיר. השיטה המעניינת פותחה על ידי ד"ר קרן בנין, בעלת תשובה שרכשה את מקצוע המחול ברמה הגבוהה ביותר עוד בהיותה מן העבר השני של המתרס, והותאמה במיוחד לציבור החרדי, זוכה להצלחה חסרת תקדים בערים בהן היא פועלת, ותוכלו  למצוא אותה היום בכל רחבי הארץ.

במשך שנים ניהלה ד"ר בנין בית ספר ללימודי ריקוד שנחשב לאחד המובילים בארץ, עד ליום בו חזרה בתשובה.  כשחזרה בתשובה פנתה לרב זמיר כהן שאמר לה "במקום שאדם פוגם שם נותנים לו לתקן. תביאי את המקצועיות שלך למגזר החרדי ותלמדי את כל הנושאים המקצועיים בקדושה". לאחר שקיבלה תשובות דומות ממספר רבנים שונים החליטה להמשיך ולרקוד אך הפעם תוך שמירה על ערכי הצניעות.

ואיך מתקנים? משנים! קרן יצרה סקר רחב כדי להבין עד כמה האישה החרדית רוצה בכלל להיחשף לריקוד, וגילתה שיש לזה ביקוש גדול מאוד, מאחר שלאישה החרדית אין היכן לרקוד, מלבד מאשר בשמחות. היא פיתחה שיטת מחול שנקראת ביילה פיטנס דאנס ( – BAYLA FITNESS DANCE) ומבוססת על הניגון היהודי, כפי שאמר הבעל שם טוב: 'ריקודים לפני הקב"ה תפילה הם'. "בפעמים הראשונות שבהן לקחתי מוזיקה יהודית  העיניים שלי דמעו", היא מספרת. 

וזה לא היה קל כמו שאתן חושבות. הדרך עד למציאת השיטה המושלמת הייתה רווית קשיים ועבודה עצמית. אבל כשהיא גילתה את הנוסחה - זו כבר הייתה הנוסחה המדוייקת.

בספרדית, משמעות השם "ביילה" הוא ריקוד. אבל בעברית הוא נשמע כמו: בואי לה', וזו המטרה שלה בשיטה. בדיוק כדברי הבעל שם טוב הקדוש אומר שריקוד הוא דרך בעבודת ה'. בנוסף לכך, דרך ריקוד ניתן להשיג יכולות בריאותיות רבות, כגון: סיבולת לב ריאה, הצרת היקפים, צפיפות עצם, חיזוק רצפת אגן ועוד. השיטה שלה נמצאת בנקודת המפגש של שני הדברים, הריקוד באופן מקצועי ויהודי, ולכן היא מגשימה חלום לנשים ולבנות רבות שלא יכלו להרשות זאת לעצמן עד היום.

אולם ההרקדה • קרדיט: יח"צ

הדבר שאותי אישית הכי הדהים בשיטה, הוא שאין צורך בעשרות מפגשים ומאות שעות על מנת להגיע לתוצאה. די בשיעור אחד, במפגש אחד, על מנת להגיע למקסימום גיוון ומקסימום תוצאות דרך הריקוד.

המחזור הראשון שהעבירה קרן היה בבית המורה של שרנסקי. כן כן, בתוך הטשולנט החרדי. ונכון, זה היה הזוי ואנשים פתחו עיניים, אבל עובדה שהמחזור השני התקיים בבית יעקב בירושלים, ומאז זה רק הלך והתפתח.

ולא רק זה. מעבר לשיעורי הריקוד, מכשירה קרן בקורס לימודי תעודה אינטנסיבי מורות לריקוד בשיטת fitness Bayla, הכולל בתוכו גם ליווי עסקי צמוד והשמה. הן מגיעות מכל הארץ, מנתיבות שבדרום ועד חיפה שבצפון, נשים מכל המגזרים, כולן עוברות כור היתוך אינטנסיבי של עשרים שבועות, ומי שצולחת את הקורס במלואו מעבירה את השיטה הלאה, אל עולמה הפרטי.

כיום יש לקרן מאות תלמידות, מכל הזרמים, המפיצות את השיטה הייחודית ברחבי הארץ; שיטה המשלבת התעמלות בריאותית באמצעות לימוד סגנונות מחול שונים ומגוונים. "מדהים לראות איך שהשיטה תופסת תאוצה, ואיך שנשים מתפרנסות בזכותה", אומרת קרן באושר. יש כיום יותר מ-2000 נשים ובנות ברחבי הארץ שרוקדות בשיטה, כשהן מונחות על ידי כ-200 מדריכות שעברו אצלה את ההכשרה.

כל מי שדיברנו איתה על כך אמרה שזו זו מהפכה של ממש. בוגרת הקורס של קרן יכולה במעט מאוד שעות עבודה להתפרנס בכבוד ולעבוד בתוך הקהילה שלה, במקום המגורים שלה, מבלי לצאת מאיזור הנוחות שלה. אפשר ליישם את עקרונות השיטה כמאמנת אישית, כמעבירת ערבי נשים והפרשות חלה, כמפיקה, ככוריאוגרפית ובעצם, בכל תחום שבו המדריכה מוצאת את עצמה ומתחברת אליו. יש תלמידות שמלמדות את גיל הזהב, ולעומתן כאלו שמלמדות קטנטנים בני שלוש. כל

אחת מוצאת את המקום בנפש שלה, שמתחבר אל הריקוד, ומשם היא פורחת.

קרן מספרת שאחת לשנה נפגשות כל התלמידות שלה, עם כל התלמידות שלהן מכל רחבי הארץ, והכח הנשי העוצמתי שמורגש שם הוא משהו שלא ניתן לתאר במילים. לדבריה, דווקא שם במפגשים הללו ניתן להבין את העוצמות כאשר 88 אחוזים מהתלמידות שלה מצאו תעסוקה בתחום. "אני יוצאת משם דומעת עם תפילת הודיה בפי לבורא עולם", מספרת קרן כשהיא לא מצליחה להסות את התרגשותה.

והחלום שלה? הוא להביא את השיטה לחו"ל. קרן קיבלה עשרות פניות כמעט מכל מקום שיש בו ריכוז יהודי ברחבי העולם ובהן נשים המשתוקקות להביא את השיטה גם אליהן. 

הכנס הבא אם שאלתן, יתקיים ממש אוטוטו ביום רביעי כ' כסלו 18.12.2019, בשעה 19:30 ברח' הלח"י 31 בני ברק. הכניסה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש בטלפון מספר 072-395-2817.

מספר המקומות מוגבל, אז הזדרזו להבטיח את מקומכן.

רוצה לשמוע יותר פרטים על ערב הריקוד חייגי 072-395-2817

בעלת תשובה הרב זמיר כהן ריקוד משותף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד