י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלכות של חסד

מלכות של חסד • יורש העצר הבריטי: כך סייע אבי לילד יהודי שנרדף

יורש העצר הבריטי הנסיך צ'רלס, סיפר ביום חמישי האחרון בפני יהודים בארמון בקינגהאם, כי אביו - שלמד בפנימייה בגרמניה בשנות ה-30 עת ביססה המפלגה הנאצית את שליטתה במדינה - סייע לילד יהודי שלמד איתו במקום ועבר התעללות קשה

מלכות של חסד • יורש העצר הבריטי: כך סייע אבי לילד יהודי שנרדף
הנסיך צ'רלס צילום: wikipedia

הנסיך ויורש העצר הבריטי צ'רלס התגאה באביו, הנסיך פיליפ, על כך שלדבריו עזר לילד צעיר יהודי שנרדף בפנימייה שבה הם למדו יחד בגרמניה של שנות השלושים.

צ'ארלס בן ה-71, דיבר בארמון בקינגהאם ביום חמישי האחרון על אביו שנשלח לבית ספר בגרמניה לזמן קצר כאשר המפלגה הנאצית הייתה בעלייה בשנות השלושים.

הוא דיבר בארמון המלוכה בקבלת הפנים לחברי הקהילה היהודית בבריטניה, על האופן בו פיליפ "עזר לילד בית ספר שזוהה כיהודי והנערים האחרים התעללו בו קשות, מעשה החמלה שלו הוא מקור לגאווה והשראה גדולה עבורי." כך דווח האתר People.

פיליפ למד בפנימייה גרמנית בשנת 1933 כשהיה בן 12. באותה תקופה הנאצים בססו שליטתם בגרמניה בגרמניה, ובני גילו של פיליפ דיברו על מדים ותרגילים צבאיים של היטלר בבית הספר.

המורה בבית הספר בגרמניה בו למד אביו פיליפ, היה קורט האן, יהודי גרמני שנמלט לבריטניה, בדיוק כשפיליפ היה בדרכו לגרמניה. האן הקים את הפנימייה גורדונסטון בסקוטלנד בשנת 1934, בה למד פיליפ זמן קצר אחר כך. בהמשך שלח את בנו צ'ארלס לשם.

כשהוא מדגיש את הקשרים ה"יקרים" בין המלוכה ל"קהילה היהודית שלנו", צ'ארלס דיבר גם על הסיפור הידוע של אמו של פיליפ, הנסיכה אליס מיוון, כידוע, הנסיכה אליס סייעה למשפחה יהודית להימלט מהנאצים.

"אני גאה מאוד שהסבתא היקרה שלי, הנסיכה אליס מיוון, קבורה בירושלים בהר הזיתים" אמר צ'ארלס. "היא נחשבת לאחת מחסידות אומות העולם בגלל מעשיה בשנת 1943, כאשר באתונה הכבושה בידי הנאצים היא הצילה משפחה יהודית על ידי הכנסתם לביתה והסתרתם. סבתי הייתה גברת אמיצה וחזקה."

הוא סיפר סיפור משעשע על תגובתה, כאשר המשפחה תהתה כיצד יבואו לבקר את קברה כשסיפרה להם שהיא מקווה להיקבר בירושלים.

צ'ארלס הוסיף, "כולנו תהינו איך נוכל לבקר בקבר שלה. היא ענתה, זה בסדר גמור, יש שירות אוטובוס טוב מאוד מאתונה".

יורש העצר ארמון בקינגהאם נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד