י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
48 שעות להכרעה

גנץ מציב תנאי לביבי; לפיד מוותר על רוטציה

יומיים אחרונים לאפשרות להקים ממשלה ולהימנע מבחירות, סיעת 'כחול לבן' התכנסה לישיבה. יו"ר המפלגה הציב תנאי לנתניהו "אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח" • לפיד הפתיע והצהיר כי אם נלך לבחירות, מפלגתו תוותר על הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה 

גנץ מציב תנאי לביבי; לפיד מוותר על רוטציה
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

48 שעות להכרעה הסופית בה יסתם הגולל האופציה להרכיב ממשלה והכנסת תפוזר, בישיבת הסיעה השבועית של 'כחול לבן' הציג יו"ר המפלגה בני גנץ דרישה אחרונה לוותר על החסינות.

"עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן" פתח גנץ, "נתניהו נשאר עם אותה המנטרה - בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד. אפס זמן על מהות, תילי תילים של מילים על מבנים מורכבים של חסינות ונבצרות. ולמרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה”.

גנץ קרא לנתניהו: "אני חוזר היום על מה שאמרתי לך ולנציגיך מהיום הראשון של המשא ומתן- אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. גררת אותנו לבחירות כבר פעמיים בגלל החסינות, התבצרת בקווי היסוד של הבלוק בשל החסינות, וגם כעת נדמה לך שבחירות נוספות יאפשרו לך רוב שיאפשר לך חסינות".

"אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת, לפני שתגרור אותם לעוד מערכת בחירות יקרה מה הן באמת כוונותיך. אני קורא לך לעשות זאת עוד היום, כדי שנוכל לקיים משא ומתן ישיר, בלי בלוק החסינות, על הקמת ממשלת אחדות. נמצא את הדרך. נחסוך מעם ישראל בחירות, נפסיק לעסוק בעצמנו הפוליטיקאים ונחזור לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל".

חבר הכנסת יאיר לפיד הפתיע את חברי הסיעה ואת הנוכחים והצהיר, כי "אם יהיו בחירות החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה". לדבריו, "יש לנו תפקיד היסטורי. אנחנו צריכים לשחרר את המדינה. זו מלחמת השחרור שלנו. לשחרר את המדינה מהשחיתות. לשחרר אותה מהסחטנות. לשחרר אותה מהקיצוניות. לשחרר אותה מנתניהו". 

בנינו את המפלגה הגדולה ביותר במדינה. הגדרנו עקרונות וערכים ועמדנו בהם מול כל הפיתויים". אנחנו נעשה הכל למנוע את הבחירות ביומיים הקרובים. אם נצליח, מה טוב. אם לא - כחול לבן תרוץ בבחירות ביחד, בהנהגתו של בני גנץ. תרוץ ותנצח".

בני גנץ יאיר לפיד רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד