י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הח"כ הדתי חשף

כשהמשגיח החרדי ספד בישיבה לקצין: "שר וגדול נפל בישראל"

במהלך טקס האזכרה לזכרו של מי שהיה הדמות הבכירה ביותר בצה"ל שנפלה בעת פעולה צבאית, חשף ח"כ מ'הבית היהודי', על בואו של משגיח חרדי ישיש לבית האבלים וסיפר כיצד ביכה מרה את נפילתו בפני תלמידיו ואמר: "הלוואי שבעולם הבא, נזכה לראות אותו מרחוק" • צפו בדבריו

כשהמשגיח החרדי ספד בישיבה לקצין: "שר וגדול נפל בישראל"
הגר"ח וואלקין צילום: ארכיון בחדרי חרדים

18 שנה לרציחתו של אלוף משנה דרור וינברג הי"ד, שהיה לקצין הבכיר ביותר שנהרג בפעולה צבאית, בעת ששימש כאלוף משנה ומפקד חטיבת יהודה - חבר הכנסת מוטי יוגב מ'הבית היהודי', ספד לחברו וחשף את הסיפור של המשגיח החרדי, שלא הסתיר את הדמעות לאחר פטירתו של וינברג.

בטקס האזכרה שהתקיים הערב (שני), סיפר חבר הכנסת מוטי יוגב, "לאחר מותו של דרור ביום השני לשבעה, בשעת ערב עמוסת מנחמים, נכנסת דמות רבנית חרדית, מלווה בשני משמשים המתלבטים לאן לכוון את רבם בהמולת הבית. שאלתי מהיכן הם ולמי באו על מנת לסייע בהכוונתם. היה זה הרב חיים וואלקין משגיח ישיש בישיבה חרדית עטרת ישראל בבית וגן שבירושלים".

"קרבתי אותו לאבא אורי שכבר היה עייף מריבוי המנחמים בשעת ערב", הוסיף ושיחזר יוגב, "הרב החרדי מחזיקו בידו ובוכה ואומר לו שלא הכיר את דרור, אך שמע על נפילתו וכי אינו רגיל לקרוא עיתונים, אך באותו יום ביקש כי יביאו אליו את כל העיתונים וקרא בהם על דרור ובזמן שלפני תפילת המנחה בעת שמאות תלמידי הישיבה החרדית, מכונסים בבית המדרש".

יוגב שיחזר את הרגעים המסקרנים בבית האבלים, "הרב וואלקין דפק על הבימה וזעק: "אתם לא יודעים מה קרה היום, שר וגדול נפל בישראל" ותאר בתמצית את דרור וסיים תוך שהוא אוחז בידו של אורי ובוכה ואומר: "אמרתי לתלמידים, הלוואי שבעולם הבא, נזכה לראות אותו מרחוק...", כך אמר הרב וואלקין בפני מאות תלמידי הישיבה החרדית", סיכם הח"כ הדתי את סיפורו.

הרב חיים וואלקין דרור וינברג מוטי יוגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד