כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
24 לפיזור הכנסת

סקר: מי האשם העיקרי בהליכה לבחירות?

סקר חדש של אתר 'וואלה' יחד עם מנור גבע לא מציג שינוי משמעותי מסקרים קודמים. 'כחול לבן' לאחר הוויתור של לפיד על הרוטציה לראשות הממשלה - מתחזקת • הסקר בחן את הסוגיה שמעסיקה יותר מכל את המערכת הפוליטית, מי האשם העיקרי בהליכה לבחירות? התוצאה מפתיעה

סקר: מי האשם העיקרי בהליכה לבחירות?
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/גרשון אלינסון, פלאש 90

באם לא יהיה שינוי דרמטי של הרגע האחרון, בעוד כעשרים וארבע שעות תתפזר הכנסת ה-22 ויוכרז על תאריך לבחירות לכנסת ה-23.

אמש (שני) הודיע חבר הכנסת יאיר לפיד מראשי מפלגת 'כחול לבן' כי הוא מוותר על הרוטציה לראשות הממשלה במידה ומפלגתו תרכיב את הממשלה. הצעד התברר כנבון במיוחד ואת העלייה בסקרים אפשר לראות כבר עכשיו.

מסקר מנו גבע בשיתוף 'וואלה' שמתפרסם היום עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, סיעת 'כחול לבן' הייתה שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר והייתה מקבלת 35 מושבים בכנסת, עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם. בפער קטן אחריה נמצאת מפלגת הליכוד עם 33 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת נשארת הרשימה הערבית המשותפת ששומרת על כוחה עם 13 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן ששומרת אף היא על כוחה ומקבלת 8 מנדטים.

גם בגוש החרדי אין שינוי ניכר, כש-16 המנדטים שהם מקבלים בסקר מתחלקים באופן שווה בין ש"ס ליהדות התורה, ירידה של מנדט לש"ס ועלייה במנדט ליהדות התורה.

הימין החדש בראשות שקד ובנט מפתיעה עם ששה מנדטים, העבודה-גשר עם חמשה מנדטים והמחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים בלבד.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן הבית היהודי (2.1%) ועוצמה יהודית (1.3%).

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 55 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים מקבל 8 מנדטים.

שאלה נוספת ודרמטית היא בסוגיית האשם בהליכה לבחירות. על פי נתוני הסקר, נתניהו מסומן כאשם העיקרי בבחירות - עם 41%, ואחריו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם 33%.

רק 6% מהמשיבים סבורים שגנץ האשם העיקרי בבחירות, ו-5% חושבים שלפיד, שהתעקש לא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, הוא האחראי העיקרי למצב. רק 1% מהציבור רואה בסיעות החרדיות אחראיות לפלונטר הפוליטי שמוליך לבחירות.

בקרב מצביעי ימין, ליברמן מתויג כאשם המרכזי עם 51%, ואילו נתניהו עם 26% בלבד, אך גנץ ולפיד נתפסים שניהם האחראים בצורה מינורית גם בקרב מצביעי המחנה הנגדי עם 5-6%. בקרב מצביעי שמאל, רוב גורף (66%) רואה בנתניהו האשם העיקרי בבחירות, ואילו ליברמן מנוכה חלקית מהאחריות עם 13% בלבד, גנץ עם 8% ולפיד עם 4% בלבד.

סקר בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן הליכוד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד