י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לעולם לא עוד

אלף ראשי ערים צעדו כדי להביע תמיכה בניצולת שואה

ניצולת שואה שזכתה לתואר הנדיר "סנטורית לכל החיים", קיבלה איומים על חייה, לאחר שהציעה לכונן וועדה פרלמנטרית חדשה נגד גזענות ואפליה. 1000 ראשי ערים צעדו יחד עמה ברחובות מילאנו בכדי להביע תמיכה בה 

אלף ראשי ערים צעדו כדי להביע תמיכה בניצולת שואה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ליליאנה סגרה, סנטורית וניצולת שואה איטלקיה, שקיבלה הגנה של המשטרה לאחר שקיבלה איומים אנטישמיים ברשתות החברתיות, צעדה ברחוב במילאנו יחד עם ראשי ערים איטלקיות ואזרחים במפגן תמיכה. הצעדה נערכה ביום שלישי בערב, שם נשאו הצועדים שלטים גדולים עליהם נכתב "לשנאה אין עתיד", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

סגרה בת ה-89, סנטורית לכל החיים, קיבלה הגנה וליווי משטרתי בחודש שעבר לאחר שהציעה לכונן ועדה פרלמנטרית חדשה נגד גזענות, אפליה, אנטישמיות ושנאה ברשתות החברתיות, לאחר העברת ההצעה היא החלה לקבל כמאתיים הודעות מאיימות ואנטישמיות.

כאלף ראשי ערים לבשו סמל בצבעי דגל איטליה, וצעדו עם סרגה במפגן תמיכה שאורגן על ידי ארגון ראשי הערים האיטלקי. על פי הדיווח באיטליה, אלפים צעדו ברחובות.

בתוך כך, מהפרקליטות במילאנו נמסר כי היא פתחה בחקירת מסרי השנאה שהופנו לסנאטורית וביקשה את עזרת יחידת המשטרה נגד טרור באיטליה. כך דווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".

סגרה נולדה במילאנו בשנת 1930, וברחה מרדיפות הנאצים באיטליה עם אביה בדצמבר 1943. הם ניסו להשיג מקלט בשווייץ, אך ללא הצלחה, הזוג נשלח ברכבת למחנה ההשמדה אושוויץ בפולין הכבושה בידי הנאצים חודש לאחר מכן, שם נרצחו אביה, סבה וסבתה.

יחד עם אסירים יהודים אחרים שהועברו מאושוויץ בינואר 1945, נלקחה סגרה למחנה הריכוז רוונסברוק בגרמניה. כעבור מספר שבועות היא הועברה למחנה אחר שהופעל גם הוא על ידי הנאצים, ובסופו של דבר היא שוחררה על ידי הצבא האדום. סגרה הפכה לסנטורית באיטליה, במינוי לכל החיים, על ידי הנשיא סרג'ו מטארלה בינואר 2018.

איומים גזענות ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד