י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
העליון דחה את הבקשה

העליון דחה את הבקשה; העו"ד: שי ניצן ראוי לפרס הצביעות לשנת 2019

בית משפט העליון דחה לפני זמן קצר את בקשת הפרקליטות לאפשר לה לערער על זיכויים של הרב שלום דב וולפא ושבתאי ויינטראוב שהואשמו בהסתה לאי ציות בעקבות טקס שהיו שותפים

העליון דחה את הבקשה; העו"ד: שי ניצן ראוי לפרס הצביעות לשנת 2019
הרב שלום דב וולפא צילום: אורי לנץ, פלאש 90

בית משפט העליון דחה לפני זמן קצר (חמישי) את בקשת הפרקליטות לאפשר לה לערער על זיכויים של הרב שלום דב וולפא ושבתאי ויינטראוב, שהואשמו בהסתה לאי ציות בעקבות טקס שהיו שותפים.

מדובר בבקשת רשות ערעור שהגישה הפרקליטות באמצעות עו"ד הילה גורניק, על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים מאוקטובר, שניתן על ידי הרכב של שלושה שופטים, אהרן פרקש נשיא ביהמ"ש, עודד שחם ואברהם רובין.

ניל הנדל, שופט בבית המשפט העליון, אמר כי "הבקשה למתן רשות ערעור אכן מעוררת סוגיה משפטית מעניינת, חשובה ובעלת השלכות לעתיד, כטענת בא כוח המדינה. אף על פי כן, לאחר ששמענו את טענות הצדדים, לא מצאנו להעניק רשות ערעור".

הוא נימק זאת בכך "כי טרם מתן רשות ערעור בגלגול שלישי, יש לבחון לא רק האם עולה שאלה משפטית חשובה ועקרונית, אלא האם התיק הספציפי הוא המקרה המתאים לשאת על גבו את בירור ההלכה הכללית".

בהסכמת השופטים יוסף אלרון ועופר גרוסקופף, בית משפט העליון דחה את בקשת רשות ערעור תוך הדגשה "אין אנו מביעים עמדה לגבי הכרעת בית המשפט המחוזי".

עו"ד יצחק בם, שייצג את ויינטראוב בהליך, אמר בתגובה "שי ניצן ראוי לפרס הצביעות לשנת 2019. לגבי עצומת התמיכה בסרבנים משמאל, בה 360 מרצים באקדמיה הבטיחו לסרבני השמאל תמיכה כלכלית, מנהלית ולימודית - שי ניצן קבע שזו לא עבירה כלל".

עו"ד יצחק בם

"לעומת זאת" כך העו"ד, "לגבי הרב וולפא ושי גפן, שעשו בדיוק את מה ש-360 מרצים הבטיחו לתלמידיהם - שי ניצן ביקש רשות ערעור מיוחדת לבית המשפט העליון, לאחר זיכוי בשתי ערכאות. יש לברך על כי בית המשפט גלגל את הבקשה מכל המדרגות, אך מצער שהצביעות ושיקולים זרים שולטים בצמרת הפרקליטות".

ממשרד המשפטים נמסר: "מדובר בדברי בלע שאינם ראויים לתגובה".

הרב שלום דב וולפא שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד