י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בחירות 2020 יצאו לדרכן

'כחול לבן' התכנסה לתגובה ראשונה: "אל תפחדו. אל תשתקו". צפו

ראשי כחול לבן נאמו הערב כל אחד בתורו ותקפו את ראש הממשלה שבגללו נגררה מדינה שלימה לבחירות מיותרות | גנץ: "את שלשלאות בלוק החסינות, חייבים להתיר" • לפיד הזהיר: "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו" • צפו בדבריהם

'כחול לבן' התכנסה לתגובה ראשונה: "אל תפחדו. אל תשתקו". צפו
גנץ לפיד ואשכנזי צילום: אלעד מלכה

סיעת 'כחול לבן' קיימה הערב (חמישי) ישיבה ראשונה לאחר פיזור הכנסת ה-22 והיציאה לבחירות. בראשיתה, עלו ראשי המפלגה והאשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות מיותרת אלה.

יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ  עלה לנאום ראשון ואמר: "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה. לפני שלושה שבועות הוגשו שלושה כתבי אישום חמורים וחסרי תקדים נגד ראש ממשלה מכהן, תחת הכותרת - מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. ובתגובה נתניהו פתח בקמפיין: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. בנימין נתניהו נגד אזרחי ישראל".

עוד הוסיף גנץ: "עם כניסתנו למערכת בחירות נוספת אני קורא לכל המנהיגים ישרי הדרך מימין ומשמאל- אל תפחדו. אל תשתקו. אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה. את שלשלאות בלוק החסינות, חייבים להתיר. ואת הפחד לעמוד מול שחיתות יש להחליף באומץ אזרחי ומנהיגותי. כחול לבן בראשותי לא שתקה, לא שותקת ולא תשתוק. אנחנו כאן כדי להחליף את השלטון".

לדבריו, "נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה ולא בכדי לנהל מלחמות אישיות. גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכבדת וממלכתית. אין אפשרות אחרת מבחינתי", כך גנץ.

אחריו עלה השותף להנהגה, ח"כ יאיר לפיד ואמר: "מערכת אכיפת החוק היא לא האוייב. התקשורת היא לא האוייב. אתם יודעים מה – הליכוד הוא לא האוייב. אנחנו רוצים לנצח אותם בבחירות, אבל הם לא האוייב. הם האחים שלנו".

יאיר לפיד הערב. צילום: אלעד מלכה

"כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו" הזהיר לפיד את חבריו באולם. "בבחירות האלה הברירה היא חדה מאי פעם: שוחד – או התורים בחדרי המיון. מרמה – או דמי מחלה ודמי אבטלה לעצמאים. הפרת אמונים – או החינוך של הילדים שלנו".

לדברי ח"כ יאיר לפיד, "אם מדינת ישראל תבחר אדם עם שלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים – מה זה אומר עלינו? מה זה אומר על הערכים שלנו? מה יחשבו עלינו בעולם? איך נסביר את זה לילדים שלנו? איך נגיד לילדים שלנו שהם צריכים לשמור חוק?".

גם ח"כ גבי אשכנזי, מקום רביעי ברשימה נאם ואמר, "הקמנו את כחול לבן בראשותו של בני גנץ לפני פחות משנה כדי להנהיג את מדינת ישראל. להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. לשים קץ לפילוג, לשיסוי, לשנאה. לנו אין בלוק. לנו יש מדינה. לא נחרים ולא נפסול אף מפלגה ציונית. כולם שותפינו במאבק על עתידה ודמותה של מדינת ישראל".

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד גבי אשכנזי בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד