י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בנט רץ לבד

סמוטריץ' וליברמן התעמתו: "איש מסוכן. מחליף השקפות כמו גרביים"

הבחירות אך יצאו לדרכן וההתכתשות בין הניצים החלה. בנט שוב לוקח סיכון ומכריז כי מפלגתו תרוץ לבדה בבחירות הללו | סמוטריץ' תוקף ההחלטה: "צריך ללמוד מהטעויות שעשינו בעבר" | על ליברמן: "איש מסוכן. חסר אידאולוגיה" | ליברמן השיב: "בציונות הדתית מתכחשים לסמוטריץ'"

סמוטריץ' וליברמן התעמתו: "איש מסוכן. מחליף השקפות כמו גרביים"
סמוטריץ' וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ליברמן הוא איש מסוכן, אני תמיד אמרתי שאסור בשום פנים ואופן לסמוך עליו בשום קואליציה כי הוא מסתכל רק על עצמו לא על טובתה של מדינת ישראל, הוא מפרק ממשלות סדרתי, אין לו אידאולוגיה, מחליף השקפות עולם כמו גרביים - אני לא רדפתי אחריו", את המילים החריפות האלה אמר יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר התחבורה בצלאל סמווטריץ' בראיון ל'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12'.

ליברמן שנכנס אחריו לאולפן לא נשאר חייב והגיב לדברי סמוטריץ' כלפיו: "הוא בן אדם מסכן, ליבי איתו אבל הוא פשוט לא רלוונטי. הוא מייצג קבוצה קטנה של החרד"לים שרוצה להחזיר אותנו לתקופה של שאול המלך, הוא לא מייצג את הציונות הדתית. לציונות הדתית יש רקע מפואר ואני שמח שהם מתכחשים לסמוטריץ'", כך ליברמן.

בתוך כך, כבר בראשית דרכה של מערכת הבחירות השלישית, שר הביטחון נפתלי בנט מצהיר כי "‏תנועת הימין החדש מתמודדת באופן עצמאי כמפלגה לאומית ממלכתית, של כל העם", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

והסביר בשתי שורות מה המצע של המפלגה, "מה אנחנו: יד קשה מול האויב הערבי, יהדות מקרבת ללא כפייה, אחדות בעם, חירות האדם, ריסון ועדי השאלטר הכוחניים, חיזוק בעלי העסקים והעצמאיים, ריסון אקטיביזם משפטי, לא מוסרים שטח ארצנו וריבונות".

שר התחבורה יו"ר 'האיחוד הלאומי' בצלאל סמוטריץ' לא אוהב זאת ותקף את הפיצול בראיון שהעניק ל'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12'. לדבריו, "אני לכל אורך הדרך התנגדתי לפיצולה של הציונות הדתית. אפשר וצריך ללמוד מהטעויות שעשינו בעבר. בבחירות הקודמות רצנו בשני ראשים והימין החדש לא עבר את אחוז החסימה - אלמלא הימין החדש היה יוצא היינו עכשיו כבר כמעט שנה בתוך ממשלת ימין מוצלחת".

באשר להצעה שעלתה בימים האחרונים, לקיים פריימריז באשר לדמות שתנהיג את הציונות הדתית בפוליטיקה, השיב השר סמוטריץ', "אפשר וצריך לשאול את הציבור מי הוא רוצה שייצג אותו. אני רואה את עצמי מעמיד את עצמי לבחירה והציבור ייבחר. הרב רפי שיש לי המון הערכה אליו נקרא אל הדגל ומונה על ידי ועדה ברגע משבר. כדי להחזיר את ההמון של הציבור הציוני דתי צריכה להיות מפלגה אחת ופתוחה ולהעמיד לבחירת הציבור".

השר בצלאל סמוטריץ' גם העביר ביקורת קשה על מערכת המשפט בהתייחסו לכתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו איננו האדם הפרטי אלא סמל, שם נרדף ללרדיפה לא לגיטימית. כל אלה שנכשלו במשך שנים בקלפי מנסים להפיל את שלטון הימין דרך בית המשפט. האתגר של הימין בקדנציה הבאה יהיה לתקן את מערכת המשפט", אמר השר לרינה מצליח ב'ערוץ 12'.

סמוטריץ' סיים את הראיון במחמאה לשר הביטחון נפתלי בנט ואמר כי  "אני שמח שבנט ירש את ליברמן בתפקיד שר הביטחון, הוא הרבה יותר אחראי משמעותי שמסתכל על טובתה של מדינת ישראל".

בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט אביגדור ליברמן בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד