י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עיר הילדים"

בפעם הרביעית: חולון העיר היפה ביותר לשנת 2019

לראשונה זוכה עיר בישראל ב"דגל היופי" בפעם הרביעיתבתחרות "קריה יפה ומקיימת  בישראל יפה" • מוטי ששון ראש העיר: "בחולון, עיר הילדים, מדגישים כבר מגיל צעיר את חשיבות הטיפוח והשמירה על הסביבה ועיצוב המרחב הציבורי"

בפעם הרביעית: חולון העיר היפה ביותר לשנת 2019
טקס הענקת דגל היופי צילום: עיריית חולון

 העיר חולון הוכרזה הבוקר (ראשון) כעיר היפה ביותר בישראל, במסגרת זכייתה ב"דגל היופי" בתחרות "קריה יפה ומקיימת בישראל יפה" 2019 לערים גדולות, המונות למעלה מ-170 אלף תושבים, מיסודה של המועצה לישראל יפה. בתחרות, שבה השתתפו  כ-110 רשויות מקומיות, גרפה חולון את מלוא הניקוד, והיא גברה, כאמור, על מתחרותיה ונבחרה למקום הראשון.
אין זו הפעם הראשונה שחולון זוכה בתואר: גם בשנים 2000, 2006 ו- 2013 הוענק לה "דגל היופי" הנכסף, ולראשונה זוכה עיר בישראל בתואר זה ארבע פעמים.
 
במסגרת התחרות "קריה יפה" 2019 התרשם צוות השיפוט שסייר בעיר בעיקר מפעילויות יוצאות דופן שהעירייה מבצעת בתחומי איכות הסביבה, כגון: עיר ידידותית לאזרחים ותיקים, שוק "קח תן", פעילויות מיחזור רבות בעיר ועוד. בנוסף הצוות התרשם מהמעורבות בפעילויות למען הקהילה של עובדי העירייה וזאת בנוסף על שמירה שוטפת של טיפוח וניקיון העיר. כמו כן, צוינה לטובה מעורבותו האישית והאכפתיות שמגלה ראש העיר מוטי ששון ובמיוחד התייחסותו לדור הצעיר בעיר. 
 
בחולון ניתן דגש רב על איכות חיים גבוהה בכל תחומי החיים, כאשר תשומת לב מיוחדת מושקעת בטיפוח חזות העיר, בניקיון, בעיצוב ובאסתטיקה וכן בהרחבת הריאות הירוקות.  שמם של הגנים המיוחדים כמו גני סיפור, גן הקקטוסים והגן היפני כבר יצאו למרחוק וברחבי העיר פזורים עשרות פסלים סביבתיים של מיטב היוצרים בארץ, המעשירים את חזותה. בשנים האחרונות מבססת חולון את מעמדה כמרכז עיצוב, תרבות וחינוך ארצי וזאת בזכות אירועי התרבות הנערכים בה מדי שנה והקמת מוסדות תרבות ייחודיים כמו מוזיאון הילדים, מוזיאון העיצוב  והמדיטק. פעילות התרבות הענפה, המתמקדת בילדים ובכל המשפחה, הפכה את חולון  ל"עיר הילדים" של ישראל.
 
ראש העיר חולון, מוטי ששון, הודה לצוות השיפוט על בחירתו ושיבח את ראשי המועצה לישראל יפה על קיום התחרות, המעודדת את ערי ישראל לשפר את חזותן למען התושבים. "כבוד גדול הוא לעיר חולון להיות העיר הראשונה אשר זוכה בפעם הרביעית ב"דגל היופי". תפקיד ראשי הערים  לשמור על פיתוח מתמשך ותחזוקה ראויה של המרחב הציבורי ובד בבד להטמיע בקרב הדור הצעיר את המודעות לנושא באמצעות מערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי", אמר ששון.
 
כ-110 ערים וישובים העמידו את עצמם השנה לבחינה בתחרות היחידה בארץ, שבודקת את מכלול השירותים והתשתיות העירוניות, שמעניקה הרשות המקומית לתושבים, בדגש על תחומי הקיימות ואיכות החיים במרחב האורבני. במשך מספר חודשים סייר צוות השיפוט של המועצה לישראל יפה ברשויות המתמודדות ובדק מגוון פרמטרים – החל מניקיון העיר, דרך מתקנים לרווחת הציבור, תחזוקת מבני ציבור ועד פארקים וריאות ירוקות.

בטקס הבוקר, שנערך בתל אביב, השתתפו ח"כ משולם נהרי, סגן שר הפנים, מאיר שטרית, לשעבר שר הפנים, זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב ויו"ר הוועדה להגנת הסביבה במרכז השלטון המקומי, שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האיזוריות, אברהם כץ עוז, יו"ר המועצה לישראל יפה, ויצמן משיח, מנכ"ל המועצה לישראל יפה  לצד ראשי הרשויות המקומיות ועובדי הרשויות בעבר ובהווה.

חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד