י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבחירות לכנסת ה-23

סקר חדש: סער בראשות הליכוד טוב לימין

פחות מ-80 יום לבחירות לכנסת ה-23: סקר חדש מעלה כי גוש השמאל מתחזק ל-59 מנדטים כאשר נתניהו בראשות הליכוד • במידה וסער יעמוד בראשות הליכוד המפלגה תחלש אך גוש הימין יתחזק משמעותית על חשבון גוש השמאל • המפלגות החרדיות ללא שינוי של ממש • הסקר המלא

סקר חדש: סער בראשות הליכוד טוב לימין
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

פחות מ-80 יום לבחירות לכנסת ה-23, ומסקר מנדטים שנערך על ידי מכון קנטר עבור 'כאן חדשות' עולה כי הפלונטר הפוליטי הולך ללוות אותנו גם בהרכבת הממשלה הבאה.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ מקבלת 35 מנדטים, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו יורד ל-31 מנדטים, ו'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה ומקבלת 13 מנדטים.

'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים, כשהגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, ש"ס 9 מנדטים ו'יהדות התורה' 7 מנדטים, בדיוק כמו בבחירות הקודמות. 'הימין החדש' 6 מנדטים, 'העבודה-גשר' גם מקבלת 6 מנדטים ו'המחנה הדמוקרטי' 5 מנדטים. 'איחוד מפלגות הימין' ו'עוצמה יהודית' לא עוברות את אחוז החסימה.

במפת הגושים המסתמנת במצב זה, גוש הימין-חרדים נחלש ועומד על 53 מנדטים. לעומתו גוש המרכז-שמאל-ערבים מתחזק ומגיע ל-59 מנדטים.

ומה קורה במצב בו גדעון סער בראשות הליכוד? במקרה כזה יורד הליכוד ל-27 מנדטים, כמו גם גם 'כחול לבן' שיורדת ל-34 מנדטים. ישראל ביתנו ירדת ל-7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, שלא עוברת את אחוז החסימה במצב בו נתניהו בראשות הליכוד, עובר כשסער עומד בראשות הליכוד ומקבל 4 מנדטים.

מצב כזה אמנם מחליש את המפלגה, אבל מחזק את גוש הימין-חרדים ל-56 מנדטים. מנגד, גוש המרכז-שמאל-ערבים יורד ל-57 מנדטים.

ובנוגע לבלוק הימין, 52% מהמשיבים ענו כי הם מתנגדים לפירוק הבלוק, 16% לעומתם תומכים בפירוקו. באשר לשאלה האם בני גנץ היה צריך להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, לא פחות מ-54% השיבו בחיוב, כלומר שעדיף היה להקים ממשלה ולא ללכת לבחירות. 28% חושבים שעדיף היה ללכת שוב לבחירות.

 

בחירות סקר מנדטים גדעון סער בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד