י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בקרוב תראו את התוצאות"

'עמית סגל חושף את הסיבה להיעדרותו מ'אולפן שישי

לאחר בליל השמועות, מספר עמית סגל בראיון ליהודה נוריאל מ'ידיעות אחרונות' מה הוביל להיעדרותו מהתכנית 'אולפן שישי' • "שנים בבית לא אהבו שאני מופיע שם, הוריי חושבים שזה כאילו משחק עם הדת ועם השבת, ויכול להיות שהם צודקים, יש בזה משהו מאולץ"

'עמית סגל חושף את הסיבה להיעדרותו מ'אולפן שישי
עמית סגל צילום: ויקיפדיה

לפני כשבועיים חשף כתב הברנז'ה רן בוקר כי הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל נעדר מהתכנית 'אולפן שישי', תכנית שמוקלטת מראש לפני השבת רק בגלל סגל ששומר שבת, משום שצנזרו חלקים מראיון שלו עם דנה ויס שהתלהט.

כעת חושף סגל בראיון שהעניק ליהודה נוריאל מ'ידיעות אחרונות' מה באמת קרה בתכנית.

בתחילה מספר סגל, כי "מלכתחילה היו לי הרבה הרהורים לגבי ההופעה ב"אולפן שישי". שנים בבית לא אהבו שאני מופיע שם. הוריי חושבים שזה כאילו משחק עם הדת ועם השבת, ויכול להיות שהם צודקים, יש בזה משהו מאולץ. לפני כמה חודשים הוחלט להקליט את התוכנית. זה חסר תקדים למשדר חדשות בכלל, ודבר די חריג ברמה העולמית. אני מעריך את חברת החדשות שעשתה את זה. לכן מצחיק אותי שאומרים, "משתיקים אותו, לא נותנים לו לדבר".

על התקרית שבה התעורר ויכוח בינו לבין העיתונאית דנה ויס אמר סגל, כי "כדרכם של מקומות עבודה בזמנים מתוחים, התעורר שם ויכוח. בלי קשר, יש לי תמיד הרהורים על התפקיד. יש אנשים שהציפייה שלהם ממני באולפן שישי היא לשמוע את דעתם־שלהם, אחרי ששנים לא שמעו אותה. מצד שני, אתה רוצה לתת את הפרשנות הכי מדויקת, ושגם אנשים שלא מסכימים איתך, יקשיבו. איזון מאוד עדין, שיורד לשורש השאלה: אז מה בעצם התפקיד שלך?".

ומה הוביל לצנזור הדברים? סגל מספר ש"לפני שלושה שבועות היה ויכוח באולפן על תיקי נתניהו. לא אגיד "התלהט", כי לא נשברו צלחות ולא עפו כיסאות. אבל, אתה יודע, הוחלט לקטוע חלק מהדברים, חלילה לא בגלל צנזורה. המחשבה שבאה בעקבות זה, על מה המקום שלי, הייתה משותפת עם העורך והמנכ"ל וסמנכ"ל חברת החדשות. ובקרוב תראו את התוצאות על המסך".

נזכיר, כי לאחר פרסומו של רן בוקר צייץ סגל בחשבן הטוויטר שלו, כי "‏בניגוד לשמועות הנושבות בעוז בפייסבוק, לא צונזרתי באולפן שישי ולא סולקתי ממנו.

"אז אולי לפעמים יש חילוקי דעות אבל אני חותם על כל מילה במכתב הבא".

כאן צירף סגל את תגובת נציב פניות הציבור דוד רגב.

במכתב כותב רגב, כי "בעקבות התלונות פנתה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור במהלכו פנתה לגורם המשדר".

זה מסר בתגובתו, כי פאנל אולפן שישי הוא זירת דעות מרכזית, ואנו מודעים לעניין הרב שהוא מרכז סביבו זאת בזכות הכותרות העיתונאיות, הפרשנויות והתמהיל האנושי המגוון של אנשינו, וכמובן הודות לנאמנות הצופים.

בניגוד לטענות הפונה, הרי שאנו לא מצנזרים ידיעות פרשני חברת החדשות כלל ועיקר, וכל שכן איש אינו בולם אותם חלילה מלהביע את דעותיהם.

לפני חודשים אחדים אף יזמנו את הקלטת פאנל הפרשנים מדי שבוע לפני כניסת השבת, כדי שעמית סגל יוכל להשתתף בפאנל, ולכן כל הספקולציות שמתרוצצות הן מופרכות.

בכל מקרה פרשננו הפוליטי עמית סגל ימשיך להופיע בפאנל אולפן שישי באופן קבוע גם בעתיד", מסרו מחברת החדשות.

עוד הוסיף הנציב, כי "מצפייה אקראית שלי במהדורת החדשות ובתוכניות האקטואליה, מצאתי כי לעיתונאי חברת החדשות ולפרשנים ובהם עמית סגל ניתנת במה נרחבת להביע את עמדותיהם בעיקר בתקופה הפוליטית הסוערת שבעיצומה אנו נמצאים".

עמית סגל אולפן שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד