י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יום התה הבינלאומי

אז איך אתם שותים את התה שלכם? שיהיה לבריאות

לכבוד יום התה הבינלאומי, קצת נתונים על הצמח ששותים כבר 4000 שנה ועוזר לכל מני מחלות למיניהן. אז אולי לקפה יש יחסי ציבור טובים, אבל לתה יש יום בינלאומי

אז איך אתם שותים את התה שלכם? שיהיה לבריאות
תה צילום: pixabay

למשקה הפופולארי, הקפה, יש אומנם יחסי ציבור מצוינים, אך מסתבר כי המשקה הפופולארי ביותר אחרי מים, הוא דווקא תה. יש סביבו מנהגים רבים, דעות שונות ותרבויות שלמות יצרו סביבו אישיו לא קטן.

אנחנו רגילים לשעת התה של האנגלים, אך בסין שותים תה כ- 4,000 שנה, גם בהודו, יפן ובטיבט זהו המשקה הפי נפוץ, וגם במזרח התיכון, תה עם נענע אינו משקה של מה בכך.

מדי שנה, מאז שנת 2005, מתקיים בתאריך 15 לדצמבר, למניינם, יום התה הבינלאומי. היום הראשון נחגג בשנת 2004 בניו דלהי, ומאז נחגג בבנגלדש, סרי לנקה, נפאל, וייטנאם, אינדונזיה, הודו, קניה, טנזניה, אוגנדה, מלוואי, וזאת במטרה למשוך תשומת לב ממשלות ואזרחים ולהשפיע על סחר בתה ברמה עולמית של מגדלים ועובדים.

בשנת 2015 הציעה ממשלת הודו להרחיב את יום התה בדרך רשמית דרך ארגון המזון והחקלאות של האו"ם.

לצמח התה יש שני תת-מינים מרכזיים: סיני והודי. יתר הסוגים כמו תה שחור, ירוק, וכו', מופקים מאחד מן השניים, או מהכלאה של שני הסוגים.

מאז שגילו את צמחי התה, היתה להם מטרה, לטפל בבעיות בריאות שונות. כך למשל רווחת הדעה כי תה עם ג'ינג'ר טוב לבחילות ומומלץ בדיאטת הרזייה. תה עם שומר טוב לכאבי בטן והפרעות עיכול, תה עם קמומיל עוזרת בהקלת כאב ראש, וקשיי הרדמות. תה עם עשבי לימונית מכיל ויטמין C , תה עם עלי מרווה שמניחים מרגיע פצעים ומוריד נפיחות, תה עם עלי לואיזה מסייע בהורדת חום, תה עם קינמון יעיל בהצטננויות ובחילות ותה עם נענע מעניק הרגשה כללית טובה והוא פופולרי במיוחד.

אז כשאתם שותים את התה הבא שלכם, תנו לו מעט כבוד. בכל זאת בינלאומי. 

תה תה ירוק כוס תה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד