ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המאבק על ההגמוניה

ארה"ב גירשה דיפלומטים סיניים בחשד לריגול

המאבק על השליטה העולמית בעשור הנוכחי, בא לידי ביטוי במאבק הכלכלי שמנהלות ארצות הברית וסין, במסגרת המאבק, מפעילות המדינות ריגול חשאי אחת נגד השנייה. בארה"ב נתפסו שני דיפלומטים סיניים כשהם חודרים לבסיס צבאי במדינה. השניים גורשו

ארה"ב גירשה דיפלומטים סיניים בחשד לריגול
סין צילום: pixsabay

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי ארצות הברית גירשה שני דיפלומטים סיניים מהמדינה, לאחר שנתפסו כשהם חודרים לבסיס צבאי עם רכבם

על פי הדיווח, אחד מהדיפלומטים הסיניים שגורשו, הוא קצין מודיעין הפועל תחת כיסוי דיפלומטי. השניים ביצעו את החדירה לבסיס הצבאי מוקדם יותר השנה, בבסיס בווירג'יניה. הם חדלו את נסיעתם רק לאחר שרכבי כבאות חסמו את דרכם. לאחר שעצרו, הם טענו בפני אנשי הביטחון כי הלכו לאיבוד.

ב-FBI ובמשרד החוץ האמריקאי סירבו להגיב לדיווח, ועדיין לא נשמעה התייחסות מצד משרד החוץ הסיני ושגרירות בייג'ינג בוושינגטון. מדובר בתקרית הראשונה שבה דיפלומטים סינים חשודים בריגול זה 30 שנה.

חרף העובדה כי סיבת הגעתם האמיתית לבסיס בנורפלוק אינה ידועה, גורמים אמריקנים מעריכים כי מטרתם הייתה לבדוק את אבטחת המתקן.

לאחר התקרית, משרד החוץ האמריקני פרסם דרישות חדשות מדיפלומטים סיניים השוהים בארצות הברית. לפי ההנחיות, אנשי הממשל הסיני מחויבים להודיע למשרד החוץ בטרם הם יוצאים לפגישות עם גורמים אזרחיים, גורמי ממשל או עם מסודות חינוך ומחקר. זאת במסגרת הגברת המאמצים מצד וושינגטון להילחם בריגול המתבצע על ידי סין.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד