י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

נפגעתם מרשלנות רפואית? בדקו אם מגיע לכם כסף

קרים של רשלנות רפואית עלולים לגרום לבעיות קלות כקשות, ומתפרסים על פני הטווח הרחב של פגיעות •  במידה וקיבלתם טיפול רפואי או עברתם הליך רפואי זה או אחר ואתם חושדים כי נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, מומלץ מאוד שתבדקו כיצד מוגדר המקרה שלכם מבחינה חוקית

נפגעתם מרשלנות רפואית? בדקו אם מגיע לכם כסף
רשלנות רפואית צילום: שאטרסטוק

מקרים שונים של רשלנות רפואית קורים לצערנו מדי שנה בארץ ובעולם, במסגרתם נגרם עוול ברמה זו או אחרת לאדם אשר קיבל טיפול רפואי אשר היה לקוי בצורה זו או אחרת. מקרים של רשלנות רפואית עלולים לגרום לבעיות קלות כקשות, ומתפרסים על פני הטווח הרחב של פגיעות הכולל פגיעות קלות ובלתי מורגשות מצד אחד, ופגיעות קשות ואפילו מוות בצד השני של הספקטרום. במידה וקיבלתם טיפול רפואי או עברתם הליך רפואי זה או אחר ואתם חושדים כי נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, מומלץ מאוד שתבדקו כיצד מוגדר המקרה שלכם מבחינה חוקית, והאם מגיע לכם פיצוי כספי זה או אחר בעבור העוול שנגרם לכם. כיצד מומלץ לבחון את הנושא במידה ואתם חושדים כי גם אתם נפלתם קורבן לרשלנות מסוג זה ומה עלולות להיות ההשלכות של רשלנות רפואית?

בדיקה על ידי עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

מתי נחשוד כי נפלנו קורבן למקרה של רשלנות רפואית וכיצד מומלץ לנהוג במידה וזה אכן המקרה? כיצד נבטיח כי אנחנו בוחנים אלת כל האפשרויות העומדות בפנינו ובמידה ואכן סבלנו מעוול מסוג זה – כיצד נבטיח כי הדין אכן ימוצה עם האנשים האחראיים למחדל?

ובכן, במרבית המקרים רשלנות רפואית אינה עניין פשוט, מובהק וחד משמעי. בדרך כלל קשה להבחין אילו בעיות בדיוק נוצרו כתוצאה מרשלנות רפואית ואילו לא, מה מהנזק הקיים בגופנו הוא תוצאה של רשלנות זו ומה לא וכו'.

לכן, הבדיקה שלכם בנוגע לרשלנות רפואית חייבת להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום זה, וספציפית באמצעות יצירת קשר עם עורך דין רשלנות רפואית – עורך דין המתמחה בתחום ספציפי זה כבר סקר בחייו אינספור מקרים של רשלנות רפואית, הוא יודע בצורה מעמיקה ויסודית מה מוגדר בחוק כרשלנות רפואית ומה לא, כיצד ניתן ומותר להוכיח במידה וזהו אכן המקרה וכיצד יש לפעול על מנת להביא למקסימות את הסיכויים לקבלת פיצוי כספי.

כאן הנקודה להבין כי במידה ואכן עברתם טיפול רפואי לקוי וסבלתם כתוצאה מרשלנות רפואית, הפיצויים על כך עשויים להיות גבוהים יחסית, ולהבטיח להקל משמעותית על חייכם כתמורה על העוול שנגרם לכם. אך על מנת שזה יקרה יש צורך לברר בתור התחלה האם אכן היה מדובר כאן ברשלנות רפואית, במידה וכן – מה בדיוק הנזק שנגרם, והאם ניתן להוכיח את כל זה. כאמור, עורך דין רשלנות רפואית, כזה המתמחה ספציפית בנושא זה ומחזיק בידע והניסיון המעמיקים הנדרשים על מנת לטפל בצורה המקצועית ביותר במקרים מסוג זה, הוא הכתובת המומלצת עבורכם. פנייה לעורך דין טוב ומקצועי המתמחה בתחום ספציפי זה יכולה במקרים רבים לעשות את כל ההבדל בין תביעת פיצויים מוצלחת לבין כזו שתסתיים ללא כל פיצוי ועם כמות גדולה יותר של עוגמת נפש עבורכם.

בעיות גופניות ופסיכולוגיות גם יחד - השלכות אפשריות של רשלנות רפואית

ההגדרה של "רשלנות רפואית" היא הגדרה רחבה יחסית, כך שתחתיה נופלים מקרים אפשריים רבים של טיפולים רפואיים לקויים אשר גורמים לבעיות מסוגים רבים ושונים.

בתור התחלה, חשוב להבין כי רשלנות רפואית עלולה להתרחש הן ברמה הפיזיולוגית (כלומר - בעיות גופניות) והן ברמה הנפשית. כמובן שבדרך כלל שני התחומים הללו מעורבבים יחדיו, שכן אדם הסובל מבעיות בריאותיות קשות יסבול כנראה גם מבעיות נפשיות כלשהן דוגמת דיכאון או חרדה, בטח ובטח כאשר מדובר במקרים של חשד לרשלנות רפואית, בהם אנו חושדים כי אנשי רפואה גרמו לנו עוול משמעותי עקב זלזול בנהלים, הזנחה או פשוט התעלמות מסטנדרטים מקצועיים נהוגים.

לכן, חשוב להבין כי תסמינים רבים ושונים עלולים להיווצר כתוצאה מרשלנות רפואית וטיפול רפואי לקוי, כאשר מהר מאוד כבר קשה לשים את האצבע על הגורמים והקשרים הסיבתיים – מה בדיוק הביא למה, מה גרר מה וכו'. מסיבה זו חשוב מאוד לתעד לעצמכם את כל מה שקורה במהלך הטיפול הרפואי, את הזמנים המדויקים בהם התחלתם לסבול מבעיה זו או אחרת, את הרופאים ואנשי הסגל שטיפול בכם בכל שלב (במקרה של אשפוז ארוך המעקב אחר אנשי המקצוע שטיפלו בכם בכל שלב של האשפוז הוא חשוב וקריטי עוד יותר) וכל פרט מידע אשר עשוי להיות רלבנטי לצורך תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

אם כן, רשלנות רפואית עלולה לבוא לכדי ביטוי במישור הגופני והנפשי גם יחד, אך בכל אופן יש להוכיח כי רשלנות שכזו אכן קרתה, וכי היא הגורם לבעיות שונות מהן אנו סובלים כעת. כאן, כאמור, ייכנס לתמונה עורך דין רשלנות רפואית טוב, אשר יסייע לנו בתור התחלה לאבחן בדיוק את מצבנו ומה מתוכו עלול היה להיגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית לה היינו נתונים, ולאחר מכן להוכיח את המקרה ולדרוש את הפיצויים המגיעים לנו. במידה וגם אתם חושדים כי סבלתם מרשלנות רפואית, אל תמתינו ואל תהססו – פנו לעורך דין המתמחה בתחום עוד היום!

רשלנות רפואית טיפול רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד