כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ימים ספורים אחרי

בת ה-102 שנפצעה בדרכה אל טראמפ, נפטרה

ניצולת שואה ישישה שהשתתפה במעמד ההדלקה המסורתי בבית הלבן לפני כעשרה ימים, למרות פציעתה בדרכה אל וושינגטון, הלכה לעולמה שלושה שבועות לפני שחגגה 103 שנות חיים 

בת ה-102 שנפצעה בדרכה אל טראמפ, נפטרה
טראמפ לצד נרות חנוכה בבית הלבן צילום: אינסטגרם

רוזאלי גלאס, ניצולת שואה שהוזמנה על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למסיבת החנוכה של הבית הלבן, נפטרה בעקבות פציעות שנגרמו במהלך נסיעתה לוושינגטון.

גלאס נפטרה בלוס אנג'לס ב-14 בדצמבר מקריש דם בליבה. היא הייתה רחוקה שלושה שבועות מיום הולדתה ה-103. היא נפלה בזמן שהובלה בכסא גלגלים למטוס בלוס אנג'לס ב-8 בדצמבר בדרכה לטיסה לוושינגטון למסיבת חנוכה בבית הלבן.

בתה ליליאן גלאס כתבה בפוסט בפייסבוק, כי זרועה נפצעה בנפילה והתנפחה, אך רופא אישר לה לטוס לוושינגטון למחרת.

"אנו מתגאים עמוקות מההצטרפות היום אחר הצהריים של רוזאלי גלאס, ניצולת שואה מהנאצים, הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית", אמר טראמפ במסיבת החנוכה, ב-11 בדצמבר. "אחרי המלחמה רוזאלי הגיע לאמריקה והקימה עסק לייצור וילונות, עכשיו היא כתבה ספר, כיכבה בסרט עטור פרסים ונראית חזקה בגיל 102, אנו מחדשים את התחייבותנו עכשיו ותמיד, לעולם לא עוד, לעולם לא עוד", אמר טראמפ בטקס.

היא נולדה בשנת 1917 בוורשה, פולין, גלאס החלה לתפור חולצות של גברים בשנות העשרה שלה, היא התחתנה עם בעלה בגיל 18, ולאחר עימות עם חייל נאצי הם ברחו לחבל ארץ שהיה בשליטת רוסיה בפולין. בהמשך הם נעצרו ונשלחו למחנה שבויים בסיבריה, בנם הצעיר אליאס נפטר במחנות, וכך גם בתם בשם פרלה. כך פורסם באתר JTA.

ילד אחד שלהם שרד, שמו היה מני, ואחרי המלחמה הם נשלחו למחנה עקורים בגרמניה. בשנת 1951 עלתה המשפחה לארה"ב והשתקעה במיאמי.

יהי זכרה ברוך.

ניצולת שואה דונלד טראמפ הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד