י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"בוכרי גאה" • צפו

"בוכרי גאה": כך הגיב גדעון סער לאמירה העדתית של מירי רגב

על רקע הפריימריז שיתקיימו מחר: עימות סוער בין השרה מירי רגב וגדעון סער • רגב באמירה בעייתית: "אנחנו לא נותנים לבוכרים לנצח" • סער: "גזענות. אני בוכרי גאה" • מפלגת העבודה: "גזענות שלא יכולה לעבור לסדר היום"• ח"כ גדי יברקן: "מירי רגב היא מחבלת תרבות"

"בוכרי גאה": כך הגיב גדעון סער לאמירה העדתית של מירי רגב
גדעון סער צילום: פלאש 90, טוויטר

שרת התרבות והספורט מירי רגב השתתפה בכנס בחירות באור יהודה לקראת הפריימריז בליכוד שייערכו מחר (חמישי) לראשות הליכוד בין ראש הממשלה נתניהו, לחבר הכנסת גדעון סער, ושיחררה אמירה עדתית.

במהלך הכנס תועדה רגב אומרת: "אנחנו לא נותנים לבוכרים לנצח", כשהיא מתכוונת לגדעון סער שאמו היא ממוצא בוכרי.

במטה סער הגיבו לתיעוד ואמרו כי "בשעות ובימים האחרונים מפיץ לצערי הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות. זוהי לא דרכנו".

בתגובה צייץ גדעון סער: "בוכרי גאה", וצירף לציוץ תמונה שלו כשהוא לבוש בבגדים המסורתיים של בני העדה הבוכרית.

הציוץ שהעלה סער. צילום: טוויטר

בהודעה נוספת תחת הכותרת "לשון הרע לא מדבר אליי, כתב סער: "חברים וחברות יקרים, בשעות ובימים האחרונים מפיץ לצערי הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות".

סער הוסיף, "זוהי לא דרכנו. זוהי לא דרך הליכוד. התחייבנו לקמפיין מכובד ומכבד ועמדנו בכך. לצערנו קמפיין נתניהו נמנע מעימות רציני וענייני והחליט לנהל קמפיין שלילי ולא ענייני. אני סומך על תבונתם של חברי הליכוד. הם יודעים להתעלות מעל כל זה ולבחור בחירה עניינית, ערכית ואמיתית".

במפלגת העבודה הגיבו לרגב: ״ההתבטאות הגזענית של רגב נגד קהילת יהודי בוכרה בישראל לא יכולה לעבור לסדר היום, על ראש הממשלה נתניהו להודיע כי הוא משעה אותה מכל תפקידיה במטה הבחירות שלו״.

ח"כ גדי יברקן אמר בתגובה מעל דוכן הכנסת: "מירי רגב היא לא שרת תרבות - היא מחבלת תרבות".

גדעון סער מירי רגב בוכרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד