י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
צפו בתיעוד ההרס

צפו בתיעוד ההרס: יום לאחר התקיפה, איראן מנסה לחשב צעדיה

בעקבות התקיפה האמריקנית של הכוחות השיעים בגבול סוריה-עיראק, המיליציות מדווחות על 30 הרוגים וברחבי העולם השיעי נשמעים גינויים לתקיפה • צפו בתיעוד ההרס

צפו בתיעוד ההרס: יום לאחר התקיפה, איראן מנסה לחשב צעדיה
ההרס לאחר ההפגזה האמריקאית צילום: צילום מסך

המיליציות השיעיות הכריזו, כי מספר ההרוגים בשורותיהן כתוצאה מהתקיפה האמריקנית עלה ל-30.

בינתיים ישנם גינויים לתקיפה האמריקנית בגבול סוריה-עיראק. בארגון הטרור השיעי חיזבאללה, מגנים בתקיפות את "התקיפה האמריקנית הפראית" כהגדרתם, על אתרי המיליציות השיעיות בעיראק. כך מדווחת רשת 'אלמנאר'. גם יו''ר הפרלמנט העיראקי גינה את התקיפה האמריקנית ואמר כי מדובר ב"הפרת ריבונותה של עיראק".

רז צימט, דיווח, כי ‏בבוקר שלאחר התקיפה האמריקאית בעיראק, איראן הרשמית עדיין שומרת על שתיקה. הגינויים והאיומים עוד יגיעו כנראה בהמשך, אבל בשלב זה התקשורת האיראנית מסתפקת בדיווחים על התקיפה ובעיקר מבליטה את איומי המיליציות השיעיות בעיראק להגיב בחומרה.

‏איראן צפויה להיזהר בתגובתה הפומבית (ופחות מכך, כנראה, בהתגייסותה לקידום תגובה ע"י המיליציות השיעיות) גם כדי שלא לסנדל עצמה ובעיקר כדי שלא להעצים הקריאות בתוך עיראק נגד מעורבותה המאיימת להפוך את עיראק לזירת עימות בין איראן לארה"ב.

עוד מוסיף רז צימט, כי צריך להיזהר מלראות את ירי המיליציות הפרו-איראניות לעבר הבסיס בכירכוכ בו נהרג האזרח האמריקאי אך ורק על רקע העימות המחריף בין איראן לארה"ב. גם למיליציות עצמן יש אינטרס ברור בימים אלה ליזום מהלך נגד האמריקאים כדי להסיט את דעת הקהל הפנימית מהמחאה הנמשכת.

רועי קייס מציין, כי ‏מעבר לאיומים להגיב על התקיפה האמריקנית, המיליציות הפרו איראניות ושות' מנצלות אותה כדי להעלות על סדר היום את הנושא האהוב עליהן יותר מכל - גירוש הכוחות האמריקניים מעיראק. והכל מתרחש בצל הפלונטר הפוליטי והמחאות שנמשכות נגד השלטון.

איראן עיראק חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד