י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דרמה בעיראק

אלפי מפגינים תקפו את שגרירות ארה"ב. צפו

אחרי שנסתיימו הלוויותיהם של ההרוגים מהתקיפה האמריקנית של המילציה השיעית - פרו איראנית, נערכת הפגנת ענק מול השגרירות האמריקנית בבגדאד עם הקריאות "מוות לאמריקה". על פי הדיווחים התרחש ניסיון פריצה לשגרירות • צפו

אלפי מפגינים תקפו את שגרירות ארה"ב. צפו
ההפגנות האלימות מול שגרירות ארה"ב צילום: צילום מסך

לאחר הלוויותיהם של ההרוגים בשורות המיליציה השיעית שנהרגו בתקיפה האמריקנית מוקדם יותר השבוע בגבול סוריה-עיראק, התרחש היום (שלישי) ניסיון פריצה של מפגינים לשגרירות האמריקאית בעיראק.

בתמונות שמגיעות מבגדאד, נראים דגלים של מיליציות שיעיות פרו-איראניות שונות מונפים ע"י אלפי המשתתפים בהפגנה. בים הדגלים גם אלו של הארגונים "אלחשד א-שעבי" ו"גדודי חיזבאללה בעיראק".

סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות, אבו מהדי אל-מוהנדיס, שאיים אמש בתגובה קשה נגד הכוחות האמריקניים, נצפה במקום לצידו של קייס אלח'זעלי, מנהיג אחת המיליציות השיעיות בעיראק המקורבות ביותר לאיראן - "עסאא'ב אהל אל-חק". כך מדווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

רשת אלמיאדין דיווחה, כי חלק מהמשתתפים בתהלוכות ההלוויה של ההרוגים בתקיפה האמריקנית בבגדאד, עברו מול השגרירות האמריקנית בעיר כשהם נושאים את ארונות הקבורה של ההרוגים, וכי במקום החלה הפגנה בדרישה לסגור את השגרירות ולגרש את הגורמים האמריקניים מהמדינה.

רשת אלחדת' מדווחת, כי נשמעו צעקות "מוות לאמריקה" באזור השגרירות, המפגינים במקום הניפו דגלים של המיליציות השיעיות.

לפי הדיווחים המפגינים השליכו אבנים ובקבוקי מים לעבר מבנה השגרירות ואף שרפו חלק מחומותיה. כמו כן השמיעו קריאות "מוות לאמריקה ו-החוצה ישראל!".

בחלק מהדיווחים נמסר כי נרשמו ניסיונות פריצה לשגרירות אך לא התרחשה פריצה בפועל. בדקות האחרונות אמר דובר המיליציה השיעית "גדודי חזבאללה" אומר, כי "אין כוונה לפרוץ לשגרירות האמריקנית אלא להפגין מולה במטרה שתיסגר ושהכוחות האמריקניים יעזבו את המדינה".

לפי ערוץ אל-חורה האמריקאי בשפה הערבית פקידי השגרירות היו בתוך המבנה בזמן ההפגנה. הערוץ מכחיש שהשגריר פונה ומוסר שהוא יצא לחופשה לפני תחילת האירועים.

עיראק ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד