י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הכנסנו אותה לתנורים"

מנהיגים יהודים הודו לחבר הפרלמנט שהוכה

חבר פרלמנט איטלקי הוכה בפניו לאחר שהתעמת עם צעירים אנטישמיים שצעקו לעברו דברי גנאי נגד היהודיה אנה פרנק שנרצחה בשואה • מנהיגי הקהילה היהודית באיטליה הודו לו

מנהיגים יהודים הודו לחבר הפרלמנט שהוכה
בגדי אסירים במוזיאון אושוויץ צילום: משה מילנר, לע"מ

מנהיגים יהודיים באיטליה, הודו לחבר הפרלמנט לשעבר ארטורו סקוטו, שהוכה בפניו בעיר ונציה - איטליה על ידי נערים אנטישמיים שצעקו לעברו קריאות גנאי על אנה פרנק, היהודיה שנרצחה בשואה על ידי הנאצים והפכה למפורסמת לאחר שיומן שכתבה במהלך המלחמה נמצא ובו כל קורותיה.

המשטרה בוונציה חוקרת את האירוע. סקוטו, חבר פרלמנט לשעבר שאינו יהודי, כתב בפוסט בפייסבוק כי הוא, אשתו ובנו צעדו בכיכר סנט מארק, ושמעו קבוצה של כשמונה נערים צועקים דברי שבח לדיקטטור הפשיסטי בזמן מלחמת העולם השנייה באיטליה, מוסוליני.

הצעירים צעקו בנוסף, "אנה פרנק - הכנסנו אותה לתנורים". כשהוא פנה לבני הנוער וביקש שיחדלו, סיפר סקוטו, הם חבטו בו שלוש פעמים בפניו והכו צעיר שהגיע לסייע לו.

ראש עיריית ונציה, לואיג'י ברוגנרו, צייץ בטוויטר כי ההתקפה הייתה "מגעילה" ו"פשיסטית". ואמר כי אירועים מסוג הזה "לא יהיו נסבלים" בוונציה. לדבריו, המשטרה מנסה לזהות את הנערים שפניהם היו מכוסים. לא נראה כי התוקפים זיהו את סקוטו, אלא הם תקפו אותו מכיוון שהוא בחר להתעמת איתם.

שואה איטליה אנטישמיות תקיפות אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד