ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השחקן המפורסם שקידש שם שמים

מחלוצי החוזרים בתשובה: הרב מרדכי ארנון ז"ל

ברוך דיין האמת: הרב מרדכי (פופיק) ארנון ז"ל - מדור הנפילים של החוזרים בתשובה בשנות השבעים • בשנים האחרונות הקדיש את חייו לחיים בריאים • יהי זכרו ברוך

מחלוצי החוזרים בתשובה: הרב מרדכי ארנון ז"ל
הרב מרדכי ארנון ז"ל צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' ירושלים מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרב ברוך מרדכי ארנון ז"ל, מחלוצי גל החוזרים בתשובה בתחילת שנות ה-70, והוא בן 79 בפטירתו. 

הרב מרדכי ארנון ז"ל היה לשם דבר בציבוריות הישראלית, בעברו היה שחקן סרטים מצליח והיה חברם של אריק איינשטיין וייבדל לחיים - הרב אורי זוהר.

בעולמו הקודם כונה 'פופיק'. היה שחקן נודע, ששמו נישא בפי כל ישראלי צורך תרבות באותם ימים.

בתחילת שנות השבעים חזר בתשובה עם הרב אורי זוהר, היה מלומדי ישיבת 'אור שמח' בירושלים ועבר להתגורר בשכונת שערי חסד בירושלים. הוא ניהל את מדרשת 'בית הלל', ועסק בעריכת סרטי תדמית במגזר החרדי.

בעולם התשובה הייתה רביעייה מנצחת שחוללה נצורות בתחומה. הרביעייה כללה את  הרב יצחק (איקא) ישראלי, את חבר הכנסת לשעבר הרב אברהם רביץ ז"ל, הרב מרדכי ארנון ז"ל וייבדל לחיים ארוכים - הרב אורי זוהר.

מרדכי זכה בהליכותיו לקדש שם שמיים ברבים בהרצאותיו הרבות שמסר והחזיר רבים בתשובה. היה איש מיוחד שהלך עם האמת שלו עד הסוף. בשנים האחרונות פרסם טור אישי במגזין 'משפחה' - הטור השבועי עסק בנושאי בריאות ותזונה נכונה.

הרב ארנון ניהל עם הצייר והסופר החוזר בתשובה הרב איקא ישראלי את עמותת "תואר", שעוסקת בתורה ובאמונה.

לפני מספר שנים סיפר הרב ארנון בראיון לעיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' כי את התפנית המשמעותית לכיוון חיי הבריאות ביצע לפני שמונה שנים, בשל בעיות גופניות שהחל לסבול מהן.

"היו לי דלקות בלבלב ובכבד, התקפים של כאבים שאי אפשר בכלל לתאר. התעלפתי מעוצמת הכאב והרגשתי שאני עומד למות. אושפזתי שש פעמים בשש שנות ייסורים. באחת הפעמים התברר שיש לי אבן בכיס המרה, והרופאים המליצו לי לעבור ניתוח ו'להיות כמו חדש'.

"בהתחלה סירבתי. לא רציתי שיחטטו לי בבטן, וגם הייתי צריך לחתן באותם ימים את בתי הגדולה. בסוף, בגלל הכאבים הנוראיים, עשיתי את הניתוח וחודשיים לאחר מכן חטפתי שוב התקף. הסבירו לי שאני בחמשת האחוזים של אלה שהכבד שלהם ממשיך לייצר אבנים גם אחרי הניתוח", אמר.

היה מקורב רבות למרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל בשכונת שערי חסד בירושלים. 

הרב ארנון היה הנחשון שפתח בשנות השבעים את גל המסלולים ההמוני והמתוקשר של אנשי בוהמה רבים לעולמה של תשובה והיום סיים שבעים ושמונה שנים של כמיהה בלתי פוסקת אל האמת.

הוא הותיר כאן חברים נבוכים והמומים. חלקם נותרו בצד האחר של המתרס. וחלקם, עשו עמו את כל הדרך אל חיי התורה. גם הם, כמוהו, היו 'אלילי' תרבות נערצים. גם הם, כמוהו, סחפו המונים ומילאו אולמות. וגם הם, כמוהו, הכו את הציבוריות הישראלית בהלם כאשר הודיעו ביום בהיר אחד על נטישת חיי החומר לטובת חיי הרוח.

מסע הלוויה יתקיים היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת ויגש) בשעה 14:00 בצהריים ויצא מבית המדרש הגר"א בשכונת שערי חסד בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

מרדכי ארנון שערי חסד הרב אורי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד