י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הגשם יימשך השבוע

שבת סוערת במיוחד: 11 קורבנות, שני הרוגים

במהלך סוף השבוע ירדו כמה עשרות מ"מ גשם באזורים שונים, שזה משמח, אך מאידך, ישנם 11 קורבנות. שניים מהם הוצפו למוות בתל אביב | מנכ"ל מד"א: "ממשיכים לעמוד בכוננות גבוהה"

שבת סוערת במיוחד: 11 קורבנות, שני הרוגים
הצפות ביום גשום צילום: רועי אלימה, פלאש 90

במהלך סוף השבוע ירדו כמה עשרות מ"מ גשם באזורים שונים. בגליל מערבי ועליון, גוש דן, אזור גן יבנה.

כתוצאה מכך התפתחו זרימות חלשות עד בינוניות בנחלים באזור זה.

באזור תל אביב ירדו במשך כשעתיים כ-74 מ"מ גשם, מתוכן כ-50 מ"מ בחצי שעה, מה שגרם להצפות כבישים, אסון המעלית, הצפת אצטדיון בלומפילד ועוד.

מערכת הגשם הזו עדיין לא השפיעה על הכנרת וקצב העליה מעט יותר מכס"מ ליום, והמפלס נכון לעכשיו עומד על 211.50- שזה עליה של 3 ס"מ מיום חמישי בבוקר.

הגשם אמור להימשך גם מחר (ראשון) ואחרי הפוגה קצרה ביום שני שוב צפויים הגשמים לשוב בשלישי וברביעי. כרגע הגשמים מתמקדים באזור דרום, בקו ירושלים - אשקלון.

מאתר החרמון מעדכנים כי שלג כבד ירד ויורד באתר החרמון וצפוי להמשיך לרדת גם הלילה. עבודות פינוי השלגים, פילוס הדרכים וההכנות נמשכות באתר ויימשכו גם מחר.

מחר יום ראשון האתר יהיה סגור למבקרים.

כמויות השלג יאפשרו את פתיחת עונת הגלישה עם הודעה על פתיחת האתר.

גובה השלג במפלס תחתון עומד נכון להערב על כ-60 ס"מ, במפלס העליון מעל מטר שלג.

אולם לצד השמחה שבירידת הגשמים והשלגים הרבים, ישנם 11 קורבנות, בהם שני הרוגים.

במהלך השבת העניק מד"א טיפול רפואי ל-11 נפגעים כתוצאה מפגעי מזג האוויר בהם שניים חולצו במצב אנוש ממעלית בבניין בתל אביב ומותם נקבע בבית החולים.
 
בשבת בשעות הצהריים הוזעקו כוחות מד"א לבניין מגורים ברחוב נדב בתל אביב שם דווח על גבר ואישה בשנות ה-30 התקועים במעלית מוצפת. לאחר פעולות מורכבות של צוללני כיבוי האש חולץ הגבר במצב אנוש ופונה אל בית החולים תוך שמבוצעות בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נקבע מותו.

בהמשך חולצה האישה, גם היא במצב אנוש, והועברה אל בית החולים תוך שמבוצעות בה פעולות החייאה ע"י הפראמדיקים של מד"א,  שם בהמשך נקבע מותה.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסף נהון: "כשהגעתי למקום חברתי לכוחות הכיבוי שפעלו בעזרת צוללנים לסריקה בקומת המרתף המוצפת של הבניין. גבר בשנות ה-30 חולץ כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה והוא פונה תוך המשך ביצוע פעולות מצילות חיים לבי"ח שיבא בתל השומר שם לצערי נקבע מותו".

פראמדיקית מד"א נעמה קרמניאן שטיפלה ופינתה את האישה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה הוסיפה: "מדובר בשני אנשים שירדו לקומה מינוס אחת אשר הייתה מוצפת ונתקעו במעלית. לאחר שהגבר חולץ מהמעלית ופונה לבית החולים המשיכו כוחות כיבוי האש בפעולות החילוץ המורכבות עד שהאישה חולצה גם כן. היא הייתה תחת המים זמן רב וחולצה מחוסרת הכרה במצב קריטי כשהיא סובלת מהיפותרמיה קשה מאוד. עוד בחדר המדרגות התחלנו את הטיפול הרפואי, העברנו אותה לניידת לטיפול נמרץ תוך ביצוע פעולות החייאה ופינינו אותה לבית החולים במצב קריטי. הרופאים בבית החולים המשיכו את פעולות ההחייאה אבל לצערי בסופן הם נאלצו לקבוע את מותה".

מוקדם יותר היום, כוחות מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה שאותרה שוכבת בשלולית מים בשדרות 'חכמי ישראל' בתל אביב כשהיא סובלת מהיפותרמיה. האישה טופלה בשטח ע"י חובשים של מד"א ופונתה באמבולנס אל בית החולים במצב יציב תוך המשך קבלת טיפול.

חובש בכיר במד"א איתן רוטפוס סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את האישה נתמכת בגבר שחלף במקום כשהיא בהכרה וסובלת מהיפותרמיה, הוא סיפר כי איתר את האישה שוכבת בתוך שלולית מים מאחורי השיחים. העלנו אותה לאמבולנס המחומם, ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעריך את חומרת ההיפותרמיה ופינינו אותה אל בית החולים תוך כדי הענקת טיפול רפואי שכלל חימום".

עוד במהלך היום נקראו כוחות מד"א להעניק סיוע רפואי לאנשים במספר בתים שהוצפו בתל אביב והעניקו טיפול לאישה כבת 80 וצעירה כבת 23 בבית שהוצף ברחוב 'לח"י', כשהן סובלות מפגיעות קור קלות בגפיים, גבר בן 55 במצב קל עם סימנים קלים של פגיעת קור בבית שהוצף ברחוב 'שבתאי' ואישה בת 28 במצב קל הסובלת מהיפותרמיה קלה כתוצאה מהצפת ביתה ברחוב 'בת שבע כצנלסון' בעיר. כל הנפגעים הועברו אל בית החולים להמשך טיפול.
 
בצומת חולון חולצו נוסעי שני כלי רכב שנתקעו בהצפה, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינוי אל בית החולים אישה כבת 60 במצב קל עם סימני פגיעות קור. אישה וצעיר נוספים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. ברחוב 'ישראל גורי' בתל אביב העניקו חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ופינו אל בית החולים אישה כבת 55 שחולצה מרכב ששקע כשהיא במצב קל עם סימני פגיעת קור.
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "עם קבלת המידע על צפי למערכת גשם סוערת במיוחד בסוף השבוע תגברנו את התחנות בחובשים ובפראמדיקים ונערכנו עם רכבי 4X4 ייעודיים על מנת לתת מענה מהיר לכל קריאה ולהעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים לעמוד בכוננות גבוהה וערוכים להעניק טיפול רפואי ולהציל חיים בכל זמן, מקום ובכל תנאי מזג אוויר".

מזג אוויר סוער הצפה גשם היפותרמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד