י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גיסו של נתניהו זועם

גיסו של נתניהו: "אביגדור ליברמן - האיש המסוכן ביותר בישראל"

אחיה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ד"ר חגי בן ארצי, תקף את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בראיון לסיון כהן ברדיו 103FM וגם הסביר מדוע לא יצביע לליכוד • עם זאת, הוא יצא להגנת גיסו ביבי נתניהו: "לראשונה בהיסטוריה מעמידים לדין איש ציבור על סיקור חיובי"

גיסו של נתניהו: "אביגדור ליברמן - האיש המסוכן ביותר בישראל"
אביגדור ליברמן צילום: פלאש 90

אחיה של אשת ראש הממשלה, ד"ר חגי בן ארי, תקף בחריפות את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בראיון לסיון כהן ברדיו 103fm וטען שהוא האיש המסוכן ביותר למדינת ישראל כיום. בהמשך התייחס להצהרה של גיסו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשביקש חסינות מהכנסת, והסביר מדוע החליט לא יצביע לליכוד בבחירות מועד ג'.

"ליברמן בעיני הוא האיש המסוכן ביותר במדינת ישראל היום. לא רק שהוא שיתק את המערכת הפוליטית במשך שנה. הוא עלה על גל אנטישמי עכור נגד החרדים והדתיים. אני מקווה ומתפלל שגם ציבור העולים שאינם יהודים יבינו שהוא גורם נזק גם להם. שהאיש הזה יעלם בעזרת השם מהמפה הפוליטית".

ליברמן הוא האיש המסוכן בישראל היום? הוא אנטישמי?

"אני חותם על המשפט הזה. הוא המסוכן ביותר כי כל התעמולה שלו היא אנטישמית נגד חרדים, נגד דתיים ויהדות. הוא עלה על גל עכור שמזכיר ימים אפלים ביותר במדינות החשוכות ביותר".

מה דעתך על ההחלטה של הגיס שלך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבקש חסינות מהכנסת למרות שהבטיח שלא יעשה זאת?

"זה היה צפוי, חוקי, לגיטימי ומתבקש מבחינה ציבורית".

זה הוא שאמר לא מזמן בריאיון מול כל עם ישראל עם קרן מרציאנו ב'חדשות 12' ש'מה פתאום' והוא לא יקדם מהלך של חסינות.

"הוא התייחס בנאומו אתמול להערה הזאת והוא הבהיר שהוא התכוון שלא ישנה את חוק החסינות הקיים. היו שמועות שהוא ישנה את חוק החסינות והוא אכן כך עשה, הוא הבהיר שיבקש חסינות בהתאם לחוק הקיים. זו זכות חוקית מוסרית ונכונה".

במרץ 2019 אמרת שלמרות שראש הממשלה הוא הגיס שלך לא תצביע לו. מתחת עליו לא מעט ביקורת במרוצת השנים. הבוקר אתה נשמע אחרת.

"אני לא נשמע אחרת. אני מגבש את עמדתי באופן ענייני. במהלך עסקת שליט מתחתי ביקורת רבה על ראש הממשלה, היום כולם מבינים שהיא הייתה מוצדקת".

ראש הממשלה עדיין מתגאה בעסקה הזאת.

"אני לא בטוח שהוא התבטא. הוא כבר אומר היום שלא יחזור שוב על תקדים נורא שכזה".

אתה יכול להגיד לנו היום שגיסך הוא איש נקי כפיים ומתנכלים לו סתם?

"לא הייתי בחדרי החקירות אני כן יכול לומר שבמקרה של כתבי האישום, בעיקר בנוגע לסיקור אוהד בתקשורת, הפרקליטות החליטה לעשות ניסוי. פעם ראשונה בהיסטוריה האנושית מעמידים לדין איש ציבור על סיקור תקשורתית חיובי. דבר שכל פוליטיקאי עושה כשהוא מדבר עם עיתונאים. פעם ראשונה בהיסטוריה שפרקליט המדינה שי ניצן עושה ניסוי כדי לבדוק אם מדובר בשוחד, מרמה או הפרת אמונים".

"ניסיון פתטי של מערכת המשפט לעשות את מה שלא הצליחו לעשות בקלפי".

מה לגבי המתנות? זה לא שוחד?

"נעזוב את זה לרגע. האישום העיקרי של השוחד קשור ליחסים עם התקשורת. זה מדיף ריח חזק של תפירת תיק מטעמים פוליטיים. לצערנו הוכח כבר בעבר שבפרקליטות יש תרבות של תפירת תיקים".

גם לאחותך תפרו תיק? אתה מסכים עם טענתה שכל עובדות מעון ראש הממשלה הם שתולות?

"יעקב נאמן כתב ספר ובמרכזו הפרק 'תפרו לי תיק' בו הוא תיאר את הנושא. יש לנו כאן תופעה של תפירת תיקים. מכיוון שמדובר בתיקים ראשוניים ולכן ראוי שראש הממשלה יבקש לבדוק את הנושא אחרי סיום כהונתו".

בתיק המתנות להבנתך, מתנות בשווי מאות אלפי שקלים הם כן שוחד?

"בתיק הזה הוא הואשם רק בהפרת אמונים. אני חושב שבעניין הזה רק בית המשפט יכריע. אין הרשעה בלי בית המשפט. כתב אישום הוא כלום. ראינו כתבי אישום איומים שאחרים הכל בוטל".

יש לנו ראש ממשלה לשעבר שישב בכלא.

"בקשת החסינות אומרת שהעם יקבע מי ינהיג אותו והעניינים המשפטיים יתבררו לאחר מכן".

תצביע לנתניהו ב-2 במרץ?

"אני אצביע בעד המפלגות בגוש של נתניהו".

לא תבחר בליכוד אלא למפלגה אחרת בגוש הימין.

"בעזרת השם. רק בשבוע שעבר דיבר הרמטכ"ל על סיכוי סביר לכך שהאירועים בצפון עם איראן עלול להיות עימות גדול שלא ידענו כמותו מאז מלחמת העצמאות. במלחמת העצמאות איבדנו אחוז מהאוכלוסייה. במושגים של היום זה 90 אלף הרוגים. על זה מדבר הרמטכ"ל".

אז מה תאמר על כך שהיועץ המשפטי לממשלה מנע מראש הממשלה לצאת למערכה צבאית שהייתה נטו בשביל האינטרסים סביבו?

"לא אתייחס לרגע לשאלה הזאת. ישראל נמצאת במצב שאף מדינה בעולם לא נמצאה בו. היא נמצאת תחת איום קיומי ממשי. הרמטכ"ל וראש השב"כ מדברים על זה. אנחנו לא שוויץ או שוודיה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקחת את ראש הממשלה, שהוא היחיד עם הניסיון העצום בתחום הביטחוני המדיני עם הקשרים המצוינים עם אנשי העולם ולנהל משפט על מתנות. זה יכול לחכות אחרי תום כהונתו".

על אף המחמאות, לא תצביע לו.

"היום מדברים בגושים. אצביע חד משמעית בעד הגוש שתומך בבנימין נתניהו. אנחנו צריכים בסיטואציה הזו את בנימין נתניהו. הוא היחיד עם הוותק והניסיון לנהל את מדינת ישראל במצב האסטרטגי המסובך שהיא נמצאת בו היום".

אחותך שרה נתניהו אמרה ששותלים לה עובדים במעון ראש הממשלה ורודפים אותה. אתה יכול להתחבר לעניין הזה? כל העובדים משקרים שקרים גסים? גרת איתה באותו הבית.

"זה שהיא אחותי זה לא אומר שאני בקיא בפרטים של מה שקורה במעון. אני יכול רק לדעת את מה שכל אזרח יודע – שהתיק שהיה קשור בנוגע להזמנת החמגשיות נגמר בקול ענות חלושה עם קנס של 50 אלף שקלים על הזמנת מנות מכל מיני מסעדות בירושלים. בעיני זה בושה למדינת ישראל שהשקיעה מיליונים כדי לסיים משפט בחמישים אלף שקלים. כשאני משתתף בכל מיני אירועים במעון ראש הממשלה יש שם אלפי אורחים מכל העולם. גם אם זה חצי מיליון של של ארוחות לא הייתי משקיע מיליונים ושנים של חקירות. מדינת ישראל מתבזה. יש כאן ניסיון פתטי של המערכת המשפטית לעשות את מה שהם לא מצליחים לעשות בקלפי. עשר שנים שהימין וביבי ושלטון ומנסים להזיז אותו באמצעים משפטיים".

(עריכה: איתמר זיגלמן, 103FM)

ד"ר חגי בן ארצי בנימין נתניהו שרה נתניהו רדיו 103 FM אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד