י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוטרים סמויים, פטרולים, מחסומים ומאות שוטרים יאבטחו את סיום הש"ס של דרשו במנצ'סטר

אבטחה מוגברת סביב מעמד סיום הש"ס של דרשו במנצ'סטר שיתקיים ביום ראשון בערב באצטדיון "אוונט סיטי" בעיר • באופן תקדימי, כוחות מיוחדים באפוד מלא, ועם נשקים ארוכים יאבטחו את כל סביבת מתחם ה"אוונט סיטי" שבו יתקיים המעמד

שוטרים סמויים, פטרולים, מחסומים ומאות שוטרים יאבטחו את סיום הש"ס של דרשו במנצ'סטר
תדרוך כוחות האבטחה צילום: באדיבות המצלם

הערב יתקיים מעמד סיום הש"ס המרכזי של מנצ'סטר שנערך ע"י דרשו, בהשתתפות אלפים - מעמד שכמותו מנצ'סטר היהודית לא זוכרת מעודה. אלא שהמעמד הזה נלקח ברצינות לא רק על ידי תושבי העיר שמתכוונים להגיע בהמוניהם למעמד ההיסטורי לכבודה של תורה, אלא גם על ידי רשויות הביטחון המקומיות.

בשל העליה באירועים אנטישמיים בשנה האחרונה באנגליה, כוחות הביטחון נערכים באופן מוגבר על מנת לאבטח את המעמד. בין היתר, באופן חסר תקדים, כוחות מיוחדים באפוד מלא, ועם נשקים ארוכים יאבטחו באופן גלוי את כל סביבת מתחם ה"אוונט סיטי" שבו יתקיים המעמד. בישראל מדובר במחזה נפוץ, אולם באירועים דומים באנגליה, האבטחה היא באמצעות שוטרים חמושים באקדחים מוסתרים ולא עם נשקים אוטומטיים גלויים.

בנוסף, עשרות בלשים בלבוש אזרחי יסתובב באזור ויאתרו חשודים פוטנציאליים. כוחות המשטרה המוגברים יכללו מסוק משטרתי שירחף באזור בזמן המעמד, ומחסומים שייפרשו באזור כדי להגביר את תחושת הביטחון.

גורמים במשטרת מנצ'סטר הבהירו לראשי 'דרשו', כי אין בידיהם התרעה קונקרטית, אולם הם אינם מוכנים לקחת אפילו סיכון מזער, כאשר מדובר בהגנה על חיי יהודים במעמד בסדר גודל שכזה. ראש הוועדה המכינה ר' יענקי זילבר אומר שהציבור לא חושש, אולם כולם מבינים שבודדים יכולים לחשוב אולי לנסות ולפגוע במעמד, שמטבע הדברים מייצר חשיפה ופרסום רבים, ועל כן הציבור נקרא להישמע להוראות כוחות הביטחון.

מנצסטר סיום הש"ס אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד