י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי הקלעים

מאחורי הקלעים: בפנטגון נדהמו מההוראה של טראמפ לחסל

החיסול הדרמטי של מפקד כוח קודס - קאסם סולימאני, לווה בלא מעט התחבטויות מאחורי הקלעים. ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי לטראמפ הוצאו על ידי הפנטגון כמה תגובות אופציונליות לתוקפנות האיראנית והם נדהמו כשנשיא בחר בקשה מכולן  

מאחורי הקלעים: בפנטגון נדהמו מההוראה של טראמפ לחסל
טראמפ/סולימאני צילום: פלאש90/ויקיפדיה

הניו יורק טיימס מדווח, כי שר החוץ מייק פומפאו וסגן הנשיא מייק פנס היו שניים מהקולות הבולטים ביותר שדחפו לתגובה חריפה בתגובה לתוקפנות האיראנית, כך לפי גורמים בממשל. משרדו של סגן הנשיא סייע בהפעלת ישיבות ושיחות ועידה שנערכו על ידי הגורמים לקראת התקיפה.

לפני החיסול של קאסם סולימאני, הציעו בפנטגון מספר אפשרויות תגובה לתקיפות של איראן נגד אינטרסים אמריקאיים, גם אפשרות החיסול היתה על הפרק, אך היא נחשבה לקיצונית ביותר. לפי ה'ניו יורק טיימס' בפנטגון נדהמו שהנשיא בחר באופציית החיסול.

בין האפשרויות שהוצעו לטראמפ לתקוף, היו ספינות או מתקני טילים אירניים, תקיפה של מיליציות אירניות בעירק ואת חיסול סולימאני נטען, הם הציעו כדי לגרום לאפשרויות האחרות להיראות סבירות יותר, אך טראמפ בחר באפשרות הדרמטית לחסל את ראש הנחש.

מה ששבר את גב הגמל, היו ההפגנות האלימות - שאותן יזמו האיראנים - בשגרירות האמריקנית בבגדד, שם מפגינים ניסו לפרוץ לשגרירות.

טראמפ חשש להיתפס כנרפה כמו בסיפור תקיפת השגרירות בלוב ב-11 בספטמבר 2012, שם רצחו טרוריסטים את שגריר ארצות הברית בבנגזי - לוב, כריסטופר סטיבנס, יחד איתו נרצחו שלושה אמריקנים נוספים.

שר ההגנה מארק אספר והגנרל מיליי, סירבו להתייחס לפרסום ב'טיימס', אולם דוברת הגנרל מיליי, אמרה, מבלי לפרט, כי "חלק מהפרסומים על ידי מקורות אחרים הם שקריים" וכי היא לא תדון בפומבי בשיחות בין הגנרל מיליי לנשיא.

דונלד טראמפ קאסם סולימאני פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד