י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון • מינוי השרים מתעכב; חברי הכנסת גפני ומקלב נועדו עם נתניהו

יומיים אחרי שנתניהו פינה את משרדי הרווחה והתפוצות, המינוי של השרים החדשים מתעכב. מאחורי הקלעים נעשים ניסיונות לבצע שינויים בהרכב השרים. בש"ס דרשו תחילה את תיק הרווחה אך חזרו בהם וכעת הם רוצים לבצע החלפה. וגם, ההצעה הנשחקת שקיבל מקלב מנתניהו

פרסום ראשון • מינוי השרים מתעכב; חברי הכנסת גפני ומקלב נועדו עם נתניהו
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שחלפו 48 שעות מאז התפטרותו של ראש הממשלה נתניהו מתיקי הרווחה והתפוצות, מינויי השרים החדשים עדיין מתעכבים, ומאחורי הקלעים נעשים ניסיונות לשינויים בהרכב שרי הממשלה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מועצת גדולי התורה של ש"ס אישרה בשבוע שעבר כי סגן השר יצחק כהן ימונה לשר השלישי מטעם הסיעה, ובמפלגה כיוונו לקבל את תיק השיכון לידיהם.

בש"ס ירדו מהדרישה לקבל את משרד הרווחה, בעקבות הדיווח ב'בחדרי חרדים' על חילולי השבת בעבודות הרכבת בחסות המשרד, ולצורך כך יזמו מהלך של העברת השרה ייפעת שאשא ביטון ממפלגת 'כולנו' למשרד הרווחה והעברת משרד השיכון לידי ש״ס.

בפועל, בש״ס טרם הצהירו על שם המשרד שיעבור לידיהם, ובהודעה רשמית הם טענו כי "הסיכום על המשרד הנוסף וזהות השר, יפורסם בימים הקרובים ויובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב". אלא שבפועל מינוי השר או הסיכום על המשרד אותו יקבלו טרם פורסם או הובא לאישור הממשלה.

מאחורי הקלעים עומדת התעקשותה של סיעת 'דגל התורה' למנות נציג מטעמם לתפקיד סגן שר במעמד שר תחת אחד משרדי הממשלה ול'בחדרי חרדים' נודע, כי יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני וחבר הכנסת אורי מקלב נועדו היום לפגישה ממושכת עם ראש הממשלה נתניהו.

לא ברור אם ביהדות התורה איימו על המשך השותפות עם ראש הממשלה במקרה ולא יקבלו את מבוקשם, כאשר בנקודה הזו אפשר לציין כי בצל דיוני החסינות חבר הכנסת מקלב שדורש את התפקיד, הוא אחד מחברי הוועדה המסדרת שיכריעו את גורלו של נתניהו. לעת עתה מינויו השרים מתעכב.

בין התפקידים שהציע נתניהו לחבר הכנסת אורי מקלב, עלתה גם האפשרות למנותו לתפקיד סגן שר האוצר במקומו של יצחק כהן שישודרג לשר, אלא שמקלב דחה את ההצעה בטענה כי לסגן תחת שר אין כל השפעה, "גדולי ישראל הורו לנו לבקש תפקיד סגן שר במעמד שר מלא. אין לו עניין בתפקיד ללא סמכויות רק בשביל התואר", אומרו בסביבתו.

גורמים רשמיים ב'דגל התורה' אמרו ל'בחדרי חרדים' בתום הפגישה עם ראש הממשלה, כי "אנחנו עומדים על הדרישה למנות את חבר הכנסת אורי מקלב לתפקיד סגן שר במעמד שר מלא מלא".

בנימין נתניהו משה גפני אורי מקלב יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד