י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טור דעה//נועם כ"ץ

נשיאות או פוליטיקה: הפלונטר של אדלשטיין מול נתניהו

לפני כמה שעות פרסם יועמ"ש הכנסת איל ינון את חוות דעתו לגבי כינוסה של הועדה המסדרת בעניין חסינותו של נתניהו • מי שנדרש כעת להכריע לגבי כינוסה של הועדה הוא יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין • במה יבחר אדלשטיין ומה זה יגבה ממנו?

נשיאות או פוליטיקה: הפלונטר של אדלשטיין מול נתניהו
יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כמה שעות פרסם יועמ"ש הכנסת איל ינון את חוות דעתו לגבי כינוסה של הועדה המסדרת בעניין חסינותו של נתניהו. כעת תפקידו של אדלשטיין להכריע האם הועדה תתכנס בימים הקרובים, או שמא, אדלשטיין יחליט למרות חוות הדעת המשפטית של יועמ"ש הכנסת לאסור על כינוס הועדה עד לאחר הבחירות והשבעת הכנסת ה-23.

במידה ויו"ר הכנסת יחליט לכנס את הועדה המסדרת שתכונן את ועדת הכנסת שתדון בעניין החסינות, כולם יהיו מרוצים מלבד מפלגת הליכוד בכלל ונתניהו בפרט. אמנם ביחס לשלל מפלגות הכנסת מפלגת הליכוד היא מיעוט, אך אסור לשכוח שזו מפלגתו של אדלשטיין. אדלשטיין לא מעוניין להיות מנודה במפלגתו.

במידה ואדלשטיין יחליט לדחות את כינוס הועדה המסדרת, אמנם מפלגתו תהיה מרוצה, אך ידוע כבר שבמשך כמה שנים טובות אדלשטיין מכוון לנשיאות המדינה, ובמידה והוא יחליט לדחות את כינוסה של הועדה; תפקיד נשיא המדינה הממלכתי והנייטרלי, בעיני רבים בכנסת ובציבור, לא יתאים ליולי אדלשטיין. בנוסף, אם אכן כחול לבן תפעל להדחתו מתפקידו, סביר מאוד שיהיה רוב בכנסת להדחתו. כמובן, הכול תלוי ברשימה המשותפת ובישראל ביתנו.

הדחתו של אדלשטיין מהתפקיד עלולה לפגוע לו משמעותית בתדמיתו. אם הועדה תידחה לאחר הבחירות, ואם ניסיון הדחתו של אדלשטיין לא יצלח, מהלכו של אדלשטיין אינו יישכח ויהווה טראומה למפלגות שאינן מחבבות את נתניהו. טראומה שתשפיע עוד לפחות חודשיים וחצי. במקרה כזה, תפקיד נשיא המדינה יהיה בגדר חלום רחוק מאוד מאדלשטיין.

בנוסף, דחייה של אדלשטיין עשויה להוסיף לקרע הקיים בין כחול לבן והליכוד. מסר לא מעודד במיוחד לכל המאמינים שתורכב בקרוב ממשלת אחדות. נראה כעת שאדלשטיין מצוי בהתלבטות רצינית ומעמיקה – נשיאות או פוליטיקה. במידה ואדלשטיין יחליט לא לדחות את הועדה, אמנם יהיו כעסים אדירים בתוך מפלגתו, אך בו זמנית הוא יקרב את תפקיד נשיא המדינה אליו. אם הוא יחליט לדחות את הועדה, אמנם חלום הנשיאות יחלוף מעליו, אך במקרה כזה, אפשר להגיד לאדלשטיין: ברוך הבא לביצה הפוליטית. שעות יגידו.

יולי אדלשטיין בנימין נתניהו נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד