י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סימן לבאות?

מייד לאחר המינוי: חוטובלי קורצת לרפורמים

מייד עם מינויה של ציפי חוטובלי לתפקיד שרת התפוצות, היא מיהרה לשגר הודעה בה היא מחבקת את הקהילה הרפורמית. בעבר כאשר כיהנה כסגנית שר החוץ היא תקפה את הקהילה הרפורמית

מייד לאחר המינוי: חוטובלי קורצת לרפורמים
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

שעה בלבד לאחר פרסום דבר מינויה לתפקיד שרת התפוצות, חברת הכנסת ציפי חוטבלי קורצת לתנועה הרפורמית ומתחייבת לפעול כדי שכל הזרמים ביהדות ירגישו בבית בישראל. ברקע ישנו כעס בקהילות הרפורמיות על הקפאת מתווה הכותל לבקשת הסיעות החרדיות.

שרת התפוצות הנכנסת ציפי חוטובלי, מצהירה בהודעה הראשונה לאחר מינויה, כי "כשרת התפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות” .

בעבר עוררה חוטבלי סערה בעת שכיהנה בתפקיד סגנית שר בחוץ תחת ראש הממשלה שכיהן כשר כשהתראיינה והתייחסה לסערת מתווה הכותל ולמשבר בין הקהילות הרפורמיות לישראל ואמרה אז כי "לאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל". לטענתה, "יעד חשוב לקרב את היהודים האמריקנים לישראל. זה אחד היעדים שלי. הפתרון שהממשלה מצאה לסוגיית הכותל הוא מקום נפלא שנקרא עזרת ישראל. רוב הזמן הוא ריק, והסיבה שהוא ריק זה לא בגלל שהם לא אוהבים את ההסדר. הסיבה שהוא ריק היא שלאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל".

חוטבלי ציינה אז כי ”ממשלת ישראל עשתה הרבה כדי שאנשים יוכלו להתפלל שם בצורה שיוויונית, שיוכלו ללכת עם המשפחות - אבות יוכלו להתפלל עם בנותיהם, הכול סודר. אבל הם לא רוצים את זה כי זו סוגיה פוליטית. הם רוצים לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל והם הופכים אתר קדוש למקום שנוי במחלוקת, הוסיפה חוטובלי".

כאמור, הדברים עוררו סערה וגררו דרישה לפטר את סגנית השר, אז חוטובלי מיהרה להבהיר את דבריה וראש הממשלה שיגר הודעה מיוחדת בה הוא חיבק את הרפורמים ומלשכתו נמסר אז, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".

ציפי חוטובלי רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד