י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נותרו מקופחים

לאחר סבב מינוי השרים, שלא כלל את 'דגל' - גפני: "זה נראה רע"

לאחר מינוי השרים בליכוד ובש"ס, שקיפח את חבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל', יו"ר התנועה גפני מגיב הערב ואומר: "אמרתי לנתניהו שכל סבב מינויי השרים היום היה מיותר לגמרי. אנחנו בממשלת מעבר" | בסביבתו של מקלב הגיבו: "אין לו עניין בתפקיד ללא סמכויות רק בשביל התואר"

לאחר סבב מינוי השרים, שלא כלל את 'דגל' - גפני: "זה נראה רע"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לאחר שסבב המינויים יצא לדרך, ולאחר שדרישתה של סיעת 'דגל התורה' למנות את חבר הכנסת אורי מקלב לתפקיד סגן שר במעמד שר מלא, נדחתה, יו"ר התנועה חבר הכנסת משה גפני, יוצא נגד סבב המינויים.

בראיון שהעניק הערב (ראשון) לעיתונאי ישראל פריי ב'קו עיתונות', הוא התייחס לסבב המינויים ואמר כי, "אמרתי לנתניהו שכל סבב מינויי השרים היום היה מיותר לגמרי. אנחנו בממשלת מעבר, כמה חודשים לפני בחירות, זה נראה רע".

כזכור, ב'דגל התורה' פנו לראש הממשלה במספר הזדמנויות ודרשו למנות את חבר הכנסת אורי מקלב לתפקיד סגן במעמד שר, אלא שראש הממשלה דחה את ההצעה בטענה כי זה לא ניתן חוקית והאפשרות הוא הציע היום בפגישה עם גפני ומקלב את תפקיד סגן שר האוצר - הצעה שנחתה על סף.

בסביבתו של חבר הכנסת מקלב אמרו היום כי, "גדולי ישראל הורו לנו לבקש תפקיד סגן שר במעמד שר מלא. אין לו עניין בתפקיד ללא סמכויות רק בשביל התואר", כשמוקדם יותר הבהירו ב'דגל התורה' שהם מתעקשים על מינויו של מקלב.

לבסוף החליט ראש הממשלה להוציא מינוי שרים בהם; חבר כנסת דוד ביטן לשר החקלאות, ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, יצחק כהן לשר השיכון והשרה יפעת שאשא ביטון לשרת הרווחה, במקום השיכון שהועבר לידי ש"ס.

ב'דגל התורה' מסרו: על פי ההחלטה הקיימת בדגל התורה"שלא להתמנות לתפקידי שרים. בעניין תפקידי סגני שרים, ההוראה היא לקחת רק תפקידים שיש בהם כדי להשפיע ולסייע. לאור נבצרות ראש הממשלה להאציל סמכויות לסגני שרים, הודענו לראש הממשלה שבשלב הנוכחי אנו דוחים את ההצעות שהוצעו.

משה גפני אורי מקלב דגל התורה מינוי שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד